اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در روستا‌های گلستان/سپاه در مناطق محروم مدرسه می‌سازد

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی گلستان از برگزاری ۱۱۷ پروژه عمرانی در راستای محرومیت‌زدایی در روستا‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کاظم نوروزی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی گلستان اظهار داشت: پروژه‌ها و طرح‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۶۱ روستای سه دهستان کرند، مراوه تپه و زرین گل در حال انجام است.

او گفت: تا کنون توانستیم فاز نخست ۱۱۷ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی را در این روستا‌ها به اتمام برسانیم که برای اجرای این پروژه‌ها افزون بر ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان افزود: برای اینکه بتوانیم به پیشرفت روستا‌های محروم کنیم، نقشه راه را برای هر روستا ترسیم کردیم. شناسایی نقاط ضعف و قوت روستا‌ها نیز براساس کار کارشناسی و میدانی انجام شده است.

او توجه به زیرساخت‌های آموزشی و رفع محرومیت در این حوزه را یکی از اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی در روستا‌های هدف عنوان کرد و گفت: برخی از این روستا‌ها از داشتن مدرسه محروم هستند و برای اینکه بتوانیم مشکل دانش آموزان این مناطق را برطرف کنیم، چندین باب مدرسه در این روستا‌ها ساخته شد. یک مدرسه ۱۲ کلاسه نیز در روستای چناران شهرستان مراوه تپه در حال ساخت است که حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نوروزی بیان داشت: در روستا‌هایی هم که کمبود معلم وجود دارد به کمک آموزش و پرورش آمدیم و با استفاده از ظرفیت امام جماعت روستاها، بخشی از این ضعف را برطرف کردیم.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.