مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۷۰ نفر از طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در خصوص طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار کرد: در گزارش اخیر ابلاغ شده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رتبه لرستان دوم است.

او افزود: امسال سهم استان به لحاظ طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ۷۵۰ نفر است که تاکنون ۴۷۰ نفر از این مزیت استفاده کردند و در ایام باقی‌مانده سال نیز نسبت برای جبران سهم مذکور تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان معافیت بیمه‌ای سهم کارفرمایان را یکی دیگر از مشوق‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برشمرد و با بیان اینکه براساس ماده ۷۱ قانون بودجه هر نیروی کاری که توسط کارفرمایان بکار گرفته شود به مدت دوسال حق بیمه کارفرما را پرداخت می‌کنیم، اضافه کرد: سهم امسال استان در این راستا ۴۲۰ نفر بوده و تعداد افرادی که از این مزیت توانستند استفاده کنند ۴۳۷ نفر گزارش شده که ۱۰۴ درصد تحقق را نشان می‌دهد.

آشتاب تاکید کرد: در راستای ایجاد اشتغال، رونق تولید هر کسی با توجه به وظیفه‌ای که دارد باید تلاش کند.

او گفت: برنامه‌های ایجاد اشتغال در استان کاری جمعی و گروهی است و ماحصل فعالیت دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل، استانداری، دبیرخانه و فعالین حوزه‌های اقتصادی، تشکل‌های کارفرمایی و کارآفرینی و ... منجر به تحقق یک طرح و استفاده از تسهیلات شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان کرد: همه تلاش این است که اعتبارات بیشتری برای استان جذب و تبدیل به تولید و اشتغال شود.

آشتاب با بیان اینکه تمام تلاشمان این است که با جذب درست اعتبار زمینه حفظ اشتغال در بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا ایجاد کنیم، یادآور شد: ایجاد اشتغال و رونق تولید به واسطه اجرای برنامه اشتغال روستایی و حمایتی محقق خواهد شد.

او عنوان کرد: بهره‌مندی از منابع اعتباری بنیاد‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی استان در دستور کار است که در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی برای ایجاد رونق تولید و ایجاد اشتغال امضا شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در تشکیل تعاونی، پرداخت تسهیلات به آنان و آموزش‌های حوزه تعاون رتبه استان پنجم کشوری است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.