صبح امروز سه فروند لنج بزرگ صیادی در بندر کنارک طعمه حریق شدند و پس از ۲ ساعت عملیات اطفای حریق، آتش مهار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد شهلی‌بر مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از ساعت ۹ صبح امروز سه لنج صیادی بندر کنارک در آب‌های اسلکه این بندر صیادی دچار حریق شدند که بعد از دوساعت نیرو‌های امدادی موفق شدند آتش را خاموش کنند.

او افزود: لنج‌ها همگی تخلیه شدند و توسط یدک کش‌های اداره کل بنادر سیستان و بلوچستان به وسط دریا برده و آنجا عملیات آتش‌خواری و ایمن‌سازی‌شان انجام شد.

شهلی‌بر ادامه داد:این سه فروند لنج صیادی در حوضچه ساحلی پهلو گرفته بودند که یکی از آن‌ها دچار حریق شد و با وجود تلاش برای جلوگیری از سرایت آن به دیگر لنج ها، آتش به دو لنج دیگر هم سرایت کرده است.

او در تشریح جزییات بیشتر این حادثه افزود:آتش به یک لنج باربری هم تا حدودی سرایت کرده بود که مهار و از خسارت بیشتر به این لنج جلوگیری شد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد:نیرو‌های آتش نشانی، مردمی و نیرو‌های پایگاه‌های هوایی و دریایی مستقر در کنارک در تلاشند تا آتش این سه لنج را مهار کنند، اما وزش باد، کار اطفاء را سخت کرده است و آتش سوزی همچنان ادامه دارد.

او افزود:ناوچه ناجی دریایی بنادر چابهار هم برای کمک به اطفاء حریق وارد محل حادثه شده است و پس از گذشت ۲ ساعت عملیات اطفای حریق، آتش مهار شد. 

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این حادثه تلفاتی نداشت، تصریح کرد: درحال حاضر درحال انجام اقدامات ایمنی برای لنج‌ها هستیم؛ لنج‌ها از خطر حریق خارج شدند، اما خوشبختانه غرق نشدند.

شهلی گفت: دلیل آتش‌سوزی در دست بررسی است و امیدواریم با پیگیری بیمه لنج‌ها بخش مهمی از خسارت به صاحبان برگردانده شود.

این آتش‌سوزی بین ۱۰۰ درصد به این لنج‌های صیادی فایبرگلاس خسارت زده و خسارت جانی در پی نداشته است.

گفتنی است این لنج‌ها از نوع فایبرگلاس بزرگ است که قیمت هر کدام آنها، حدود ۱۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

بنا به آمار سازمان بنادر و دریانوری؛ سیستان و بلوچستان علی‌رغم آنکه بالاترین تعداد شناور‌های صیادی در میان بنادر ایران و حتی در رده جهانی هم بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند (IOTC) بالاترین میزان شناور‌های صیادی بعد از سری لانکا را در اقیانوس هند دارد و به دلیل رعایت مردم و اقدامات ایمنی کمترین میزان آتش‌سوزی و حادثه را در کشور ثبت کرده است.

در سیستان و بلوچستان ۹۳۰ فروند لنج صیادی و ۱۴۰۰ قایق صیادی به همراه ۲۴ هزار صیاد در ۱۱ بندر صیادی و جایگاه تخلیه صید در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری فعالیت دارند.

 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: آتش سوزی ، اطفاء حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار