سردار کارگر معتقد است یکی از خطراتی که دفاع مقدس را تهدید می کند، خطر تحریف است که باید مراقب آن بود.

یکی از تهدیدات برای دفاع مقدس خطر تحریف استبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز سه شنبه ٢۵ آذرماه در مراسم رونمایی از ٨٠ اثر اسنادی و کتاب های دفاع مقدس که در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد؛ ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: رهبر انقلاب می فرمایند که موضوع دفاع مقدس به قدری جای کار دارد که تا ١٠٠ سال دیگر نیز محتوا برای تولید دارد. دفاع مقدس از افتخارات ایران و اسلام است و هیچ کسی در آن شک و تردید ندارد.

وی ادامه داد: این دوران به قدری ارزشمند و مهم است که دشمن پول خرج می کند تا محتوای آن دوران را از بین ببرد. باید از همه نسل هایی که در دفاع مقدس حضور داشتند تقدیر کرد. دفاع مقدس متعلق به فرد یا جناح خاصی نیست و کسی نباید این دوران را به نفع خود مصادره کند؛ چرا که شأن دفاع مقدس، شأن امام خمینی (ره) است. یکی دیگر از خطراتی که دفاع مقدس را تهدید می کند خطر تحریف است که باید مراقب آن باشیم.


بیشتر بخوانید

خون شهدا ضامن حفظ نظام است/ انتشار اسناد فعالیت‌های دولت در دفاع مقدس


سردار کارگر با بیان اینکه باید مسئله دفاع مقدس را برای همه به ویژه نسل فعلی تشریح کرد، گفت: در جلسه ای که حضور داشتیم این را مطرح کردم که ما پژوهش را نباید صرفا برای پژوهش انجام دهیم و پژوهش هایی که انجام می دهیم باید حلال مسئله ها و پاسخ به یک سوال باشد. اگر می گوییم دفاع مقدس از افتخارات ایران و اسلام است، باید به آن بپردازیم. سرلشکر رشید از فرماندهان دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) گفته است که وقتی می گفتند یک وجب از خاک ایران در دفاع مقدس در اختیار دشمن قرار نگرفت بیشتر در صحبت ها مطرح می شد؛ اما ما با اعزام تیم هایی به مرزهای کشور مشاهده کردیم که واقعا یک وجب از خاک ما در دست دشمن باقی نماند.

وی ادامه داد: وقتی شما می توانید برای نسل فعلی و نسل‌های آینده از دفاع مقدس صحبت کنید که گذشته ایران را برای آنها تشریح کنید، هنگامی که حداقل ١٠٠ سال قبل از دفاع مقدس می بینید که ما چه وضعیتی در معاهده های ترکمنچای، گلستان، جنگ های جهانی اول و دوم و حتی در دوران پهلوی دوم داشتیم و همیشه در درگیری های صورت گرفته ما یا خاک دادیم یا آبرو. اما ما در دفاع مقدس مشاهده کردیم که رژیم بعثی عراق با ١٢ لشکر آماده و با همراهی ٣۶ کشور دنیا به ایران حمله کرد، در حالی که انقلاب تازه پیروز شده و نیروهای مسلح ما دچار تغییراتی شده بودند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: اما در دوران دفاع مقدس ما شاهد پیشرفت در همه عرصه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی بودیم. نباید فراموش کنیم شهیدانی مانند محسن فخری زاده و حاج قاسم سلیمانی متولد دفاع مقدس هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار