دادستان عمومی و انقلاب جیرفت از کاهش ۲۸.۳ درصدی جمعیت زندانیان شهرستان جیرفت طی ۸ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سلامی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از زندان جیرفت با اشاره به کاهش ۲۸.۳ درصدی زندانیان شهرستان جیرفت، طی هشت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از راهکار‌ها و برنامه‌های موجود در دستور کار است. 

او افزود: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های حقوقی از جمله آزادی مشروط، تخفیف و تعلیق مجازات برای آزادی زندانیان تلاش کرد.

سلامی توجه به مفاد دستور العمل «ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها» ریاست قوه قضاییه از سوی همکاران قضایی و زندان را راهکار موثری برای رفع مشکلات زندانیان دانست و بیان کرد: پارسال آمار مرخصی پایان حبس زندانیان ۲۵۰ نفر بود که در پایان آبان ماه امسال ۲۷۱ نفر شده که این تعداد ۸/۴ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه موجودی زندانیان این شهرستان طی ۸  ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه  پارسال ۲۳.۳۳ درصد کاهش یافته است، بیان داشت: در هشت ماهه  نخست امسال ۱۶ نفر از زندانیان این شهرستان از قصاص رهایی یافته اند که این میزان در  مقایسه با مدت مشابه پارسال  ۴۵ درصد افزایش داشته است.

دادستان جیرفت با اشاره به اینکه در هشت ماهه نخست پارسال تعداد ۲۵۳ بازدید از سوی قضات و تیم‌های ویژه همکاران قضایی از زندان جیرفت انجام شد، بیان کرد: امسال بنا به تاکیدات ریاست قوه قضائیه و رییس کل دادگستری استان تعداد بازدید‌ها با ۹ درصد افزایش به ۲۷۳ مورد رسیده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.