رشد بودجه سیستان و بلوچستان در مقایسه با سال‌های گذشته قابل قبول است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رشد بودجه این استان در مقایسه با سال‌های گذشته قابل قبول بوده، ولی با این سقف از اعتبارات نمی‌توان امیدوار به جهش توسعه‌ای و رساندن منطقه به میانگین شاخص کشوری بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در نشست با مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ابعاد مختلف لایحه بودجه۱۴۰۰ برای ارتقای شاخص‌های توسعه را بررسی و با اشاره به رشد ۷۲درصدی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای رشد بودجه کلی استان را قابل توجه برشمرد.

او همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب موافقت برنامه و بودجه و مسوولان دولت برای اختصاص ردیف اعتباری خاص طی یک برنامه پنج ساله برای توسعه سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای برنامه‌ریزی و هدایت بودجه در راستای اولویت‌های توسعه استان، اشتغالزایی، بهبود معیشت و برخورداری عموم مردم و توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌ای این استان را مورد تاکید قرار داد.

او توجه به بخش‌های آب، کشاورزی، صنعت و معدن، حمل و نقل و ترانزیت، مناطق ویژه اقتصادی، سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصادی دریا محور و اتمام پروژه‌های بزرگ در دست اجرا را از اولویت‌های اجرایی سیستان و بلوچستان دانست و خاطرنشان کرد: تحقق این اهداف مستلزم همکاری و هم‌افزایی تمام بخش‌های سیاست‌گذاری، مدیریتی و اجرایی استان است.

در این نشست، هریک از نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اهتمام جمعی برای توسعه بخش‌های اجتماعی بویژه بهداشت و درمان، آموزش و توانمندسازی، خانواده و بانوان و جوانان، فناوری و ارتباطات، مهارت‌آموزی برای ارتقای شاخص‌های برخورداری و پویایی و نشاط عمومی به عنوان مقدمه توسعه اقتصادی و اجتماعی استان تاکید کردند.

همچنین بکارگیری توان و ظرفیت سیستان و بلوچستان و انعکاس مشکلات و ضرورت‌ها برای جذب منابع و اعتبارات بیشتر از دیگر موضوعات مورد درخواست نمایندگان استان در این نشست بود که مقرر شد تلاش لازم برای بهبود اعتبارات این استان از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس صورت پذیرد.

مهرداد عرب اول رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان و منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این نشست ضمن ارائه گزارش بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۰ نقاط قوت و ضعف بودجه استان را برشمردند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار