کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز بهداشت مهاباد گفت: طرح "شهید قاسم سلیمانی"با هدف شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا در حال اجرا است.

جعفر احمد نژاد کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز  بهداشت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در راستای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور طرح "شهید قاسم سلیمانی" که مبتنی بر هر خانه یک پایگاه سلامت همزمان با سراسر کشور در این شهرستان در حال برگزاری است.

این مقام مسئول در مهاباد افزود: این طرح در قالب تیم‌های مراقبتی متشکل از سفیر یا رابط سلامت محله، نیرو‌های بسیجی و تیم‌های نظارتی  متشکل از هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط حرفه‌ای صورت می‌گیرد.


بیشتر بخوانید


احمدنژاد اذعان کرد: همچنین آموزش لازم در زمینه پیشگیری، انتشار ویروس و پیش مراقبتی به افراد خانواده داده می‌شود و در صورتی که فرد مشکوک به کرونا باشد آزمایش" رپی تست"  تست سریع کرونا از این افراد گرفته می‌شود.

او گفت: همچنین در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تیم‌های مراقبتی بسیج در راستای کاهش شیوع کرونا همکاری می‌کنند و در صورت شناسایی افراد مستضعف بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌دهد.

کارشناس مسئول واحد گسترش مرکز  بهداشت مهاباد تصریح کرد: طرح شهید قاسم سلیمانی از اول آذر ماه همزمان با سراسر کشور اجرا شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.