سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس یازدهم پیگیر تامین امنیت غذایی و اجرای صحیح و کامل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دیشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره تامین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌های تولید روغن خوراکی گفت: متاسفانه از سال ۹۲ توجه لازم به اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در تولید دانه‌های روغنی که تامین کننده امنیت غذایی در بخش روغن خوراکی و خوراک دام است نشد و نتیجه آن این است که هم اکنون کشور در تامین مواد اولیه تولید روغن وابسته است.

مهدی طغیانی با اشاره به اینکه مشکل واردات مواد اولیه اصلی‌ترین عامل برهم خوردن نظم بازار روغن خوراکی است افزود: نتیجه وابستگی این است که تکانه‌های اقتصادی و نوسانات ارزی کار تامین نیاز بازار و کنترل قیمت محصول رو با مشکل مواجه می‌کند.

او گفت: در مدتی که مجلس یازدهم کار خود را شروع کرده مباحث مربوط به امنیت غذایی را به شکل جدی در دستور کار قرار داده است و امید واریم که هم دولت فعلی و هم دولت آینده به طور جدی پیگیر تحقق این سیاست‌ها باشند.

طغیانی همچنین گفت: در بودجه پیشن‌های سال آینده ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف شده است و تلاش بر آن است که کمک‌هایی که پیش بینی می‌شود مستقیما به دست مصرف کننده برسد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار