با ثبت ۱۴ مورد فوت جدید ناشی از کرونا در فارس مجموع فوت در اثر این بیماری در استان به دو هزار و ۸۵۸ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش مواد نمونه گیری‌های تشخیصی به ۵۲۹هزار و ۲۳۱ مورد از ابتدای شیوع کرونا تا کنون خبر داد و گفت: در این بازه زمانی، ۱۵۷هزار و ۷۴ بیمار مثبت قطعی در فارس شناسایی شده است.

علی اکبری با اشاره به بستری هزار و ۲۱ بیمار دارای علایم مثبت و مشکوک در بیمارستان‌های استان، وضعیت جسمی ۲۷۵ نفر را وخیم اعلام کرد و افزود: این افراد در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او همچنین آمار جانباختگان این بیماری را طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، دو هزار و ۸۵۸ هم استانی در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

معاون درمان دانشگاه مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تا امروز، بیست و پنجم آذر، ۱۵۰ هزار و ۷۵۰ نفر اعلام کرد.

اکبری در ادامه این گزارش از عموم مردم استان خواست تا در شب یلدا از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده، دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت انتقال بیماری در استان است و برای حفظ سلامت خود و عزیزانمان باید از این امر پرهیز کنیم.

جدی گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه، دیگر توصیه‌های این مقام مسئول در گزارش امروز بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار