سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم‌خانگی گفت:با تامین به‌موقع و تعادل قیمت ورق‌فولادی، قیمت لوازم‌خانگی طی چندماه کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پازوکی، رئیس انجمن فروشندگان لوازم خانگی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص راه اندازی سامانه  هوشمند گارانتی برای مقابله با قاچاق کالا گفت: این سامانه خیلی دیر به بهره برداری رسیده است در حالی که قانون آن سال ۹۶ ابلاغ شده بود. با راه اندازی به موقع سامانه هوشمند گارانتی، افزایش قیمت مواد اولیه، افزایش کالای قاچاق، کمبود وافزایش قیمت کالا‌ها اتفاق نمی‌افتاد.

او ادامه داد: اگر این سامانه به موقع اجرا شده بود تا کنون زیرساخت های لازم آن فراهم شده بود و با شناسه دار شدن کالاهای داخلی دیگر شاهد کالاهای فیک خارجی در بازار نبودیم و کالاهای با کیفیت ایرانی با اسم تولیدات خارجی و با قیمت چند برابر فروخته نمی شد.

استقبال تولیدکنندگان از شناسه دارشدن لوازم خانگی

در ادامه برنامه غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی نیاز سالانه کشور است و تا کنون طبق آمار وزارت صمت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه  تولید شده و تا پایان سال تولید بیشتر هم خواهد شد و نیاز کشور را تامین می کند. در بخش تولید یخچال ۲۹.۳ درصد و تولید ماشین لباسشویی ۵۸.۶ درصد افزایش داشته ایم.

او ادامه داد: اگر تولید حمایت شود و محصولات داخلی به بازار بیاید عرصه برای قاچاق تنگ تر خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: تولیدکنندگان طبق قانون کالاهای خود را شناسه دار کرده اند و اکنون کالاهای تولید داخل قابل تشخیص با کالاهای قاچاق در بازار هستند.

غزنوی درباره دلیل تاخیر در اجرای سامانه هوشمند گارانتی گفت: شناسه دار کردن کالاها مورد استقبال تولیدکنندگان قرار گرفت اما مسائل فنی و زیرساخت هم در اجرا وجود داشت سال ۹۶ فقط قانون مصوب شد و فراهم شدن زیرساخت های آن به طول انجامیده است.


بیشتر بخوانید


سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در خصوص شیوه نامه جدید تامین ورق های فولادی و فروش آن در بورس توضیح داد: در این شیوه نامه کلیات مطرح شده و آیین نامه اجرایی آن از سوی وزارت صمت طی دو ماه آینده ابلاغ می شود.

او افزود: با اجرای این شیوه نامه شرایط سخت توزیع فولاد را پشت سر خواهیم گذاشت و حتما روی قیمت اثر می گذارد و این ماده اولیه دیگر در بازار سیاه عرضه نخواهد شد.

غزنوی گفت: تامین به موقع و ارزان تر نهاده های تولید همچون فولاد طی یک تا سه ماه دیگر روی قیمت لوازم خانگی اثر می گذارد و قیمت ها رو به کاهش خواهد بود.

زیرساخت های راه اندازی سامانه هوشمند گارانتی ایجاد شده است

دهقانی‌نیا، سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: طبق قانون، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز سامانه‌ای تحت عنوان سامانه هوشمند گارانتی ندارد و وظیفه‌ای در حوزه اجرا متوجه ستاد نیست اما هماهنگی های آن با ستاد است.

او افزود: مسئولیت سامانه هوشمند گارانتی در حوزه قاچاق لوازم خانگی بیشتر متوجه مصرف کننده است و برای مصرف کننده یک شفاف‌گر حوزه تشخیص کالای قاچاق است. در حوزه قاچاق کالای لوازم خانگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق  کالا و ارز، زیرساخت قانونی و سیاستگذاری لازم و  به عبارتی شناسه کالا و کد رهگیری را اعمال کرده است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صمت زیرساخت‌های فنی راه‌اندازی سامانه هوشمند گارانتی انجام شده است.

عرضه اختصاصی ورق فولادی برای صنعت لوازم خانگی و خودرو

در ادامه گردان، مدیرکل صنایع فلزی وزارت صمت در خصوص شیوه نامه جدید عرضه فولاد تصریح کرد: نخستین عرضه اختصاصی فولاد به صنعت لوازم خانگی در هفته جاری انجام می شود که این امر به کاهش قیمت ورق فولادی و دسترسی آسانتر آن کمک می کند.

او افزود: با تعادل قیمت ورق فولادی که مهمترین ماده اولیه صنعت خودرو و لوازم خانگی است پیش بینی می شود قیمت این کالاها هم رو به کاهش برود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۰۸:۳۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
واقعا”دق بکنیم وبمیریم جای ملامت نداره یعنی دولت وقوه قضایه زورشان به چندتامفسداقتصادی که آهن الات تولیدی راانبارکردن تاباقیمت دوبرابرقیمت واقعی بفروشن نمیرسه،پس مسولین نمیخان ولاانبارهای اونارومصادره میکردن وپای میزقانون میکشیدنشون تابقیه حساب دستشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
هرچی ستاد و قانون گذار تصویب می‌کند با تصمیم مقامات محلی از استانداری تا فرمانداری ها طرح ها را وتو کرده و با موضوع سلیقه ای برخورد می‌کند از آن طرف هماهنگی مافیا و نفوذ در دستگاه های نظارتی و فشار نمایندگان استان‌های دریایی ورود لوازم خانگی را به کشور تسهیل بخشیده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سامانه هوشمند کسی می تواند داشته باشد که خودش هوش داشته باشد
آخرین اخبار