رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به بهبود وضعیت شهرستان از لحاظ بیماری کرونا گفت: این امر بستگی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان دارد.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، با اشاره به بهبود وضعیت شهرستان آبادان از لحاظ بیماری ویروس کرونا گفت: این امر بستگی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان دارد اگر مردم همانند چند هفته گذشته دستورالعمل های بهداشتی  را رعایت کنند می توان امیدوار بود که این وضعیت ادامه خواهد شد.

او افزود: اگر شهروندان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی که همان استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست ها است سهل انگاری کنند دوباره جنوب غرب خوزستان به اوج شیوع کرونا باز خواهد گشت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خوشبختانه آزمایش یا تست کرونای سریع در آزمایشگاه ها در دسترس قرار گرفته است ، این آزمایش نیز علاوه بر اینکه در مرکز بهداشت برای بررسی موارد تماس افراد مبتلا به ویروس کرونا انجام می شود در مراکز درمانی هم در دسترس قرار گرفته و در اورژانس ها از آن استفاده می شود.

سلمان زاده تصریح کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که با همکاری بسیجیان و گروه های جهادی اجرا شد ، طرح بسیاری خوبی است و یکی از عوامل اصلی کنترل بیماری در روزهای گذشته در کنار ایجاد محدودیت های کرونایی است .

بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی طالقانی آبادان که در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در درمان مجروحان داشت امروز به خط مقدم جنگ با ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان تبدیل شده است.

کادر درمانی این بیمارستان شبانه روز به صورت خالصانه به بیماران کرونایی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.