مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: مراتب ثبت ۲ اثر تاریخی پس از طی تشریفات قانونی از سوی وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار این استان ابلاغ شد.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهار داشت: دو آثار فرهنگی تاریخی شامل نقوش صخره‌ای میل خاش و نقوش صخره‌ای گورکتان نیکشهر است که پس از طی تشریفات قانونی از سوی وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

او گفت: این آثار خردادماه سالجاری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و امروز به صورت کتبی به استاندار این استان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: نقوش صخره‌ای میل خاش واقع در شهرستان خاش با شماره ۳۲۴۰۹ و نقوش صخره‌ای گورکتان نیکشهر با شماره ۳۲۴۰۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده ‌اند.

او  بیان کرد: ۱۵ پرونده ثبت آثار غیرمنقول و ۱۱ پرونده ثبتی آثار منقول سیستان و بلوچستان نیز تهیه و آماده ارسال به دفتر ثبت آثار ملی کشور است.

جلالزایی همچنین به مرمت ۲۶ اثر منقول در موزه منطقه ای جنوب شرق اشاره کرد و گفت: این آثار شامل سکه‌های دوره ساسانی متعلق به محوطه تیس چابهار بوده که پرونده‌های مرمت این آثار به اداره ‌کل موزه‌های کشور ارسال شده است.

او  افزود: این اشیا در سال ۸۰ حین عملیات جاده‌ سازی کشف و به موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان انتقال داده شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرمت آثار دیگری از اشیای موزه منطقه ای نیز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار