معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: کردستان، جزو استان‌های مطرح کشور در تولید برق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در مراسم ارتقاء ۲۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج که در سی و دومین هفته پویش هر هفته الف - ب ایران به صورت ویدئو کنفرانس، همزمان با استان‌های خراسان رضوی و سمنان و به ریاست وزیر نیرو برگزار شد، خواستار ارتقاء قابلیت تولید برق نیروگاه سد آزاد از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ مگاوات به منظور تحقق صادرات مازاد تولید شد.

او اظهار داشت: امیدواریم قابلیت نیروگاه سد آزاد از ۵۰۰ به ۱۰۰۰ مگاوات برسد تا بتوانیم طبق تواهم نامه‌ای که با استان سلیمانیه عراق منعقد کردیم، صادرات برق از کردستان به سلیمانیه برقرار شود.

جعفری همچنین افزود: با توجه به اینکه در دولت یازده و دوازدهم اقدامات خوبی در خصوص سرمایه گذاری بویژه در حوزه‌های صنعت و کشاورزی در استان انجام شده، ارتقاء خطوط انتقال برق بخصوص خطوط ۶۳ کیلووات به منظور استفاده این سرمایه گذاری‌ها مورد نیاز است.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه ضمن تقدیر از پیگیری وزیر محترم نیرو در رفع مشکل برق پروژه دهکانان، خاطرنشان کرد: مسیر دهگلان قروه و بیجار قروه ۲ مسیر صنعتی استان محسوب می‌شود و علاوه بر این دو مسیر برای تامین برق و آب مورد نیاز زنجیره فولاد و بهره برداری سد قوچم، نیازمند مساعدت هستیم.

جعفری افزود: به منظور برق رسانی به هوار‌ها از وزارتخانه انتظار حمایت داریم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.