سیاوش مزینی در خصوص شرکت کردن در مسابقات "کیو اسکول" و حضورش در جمع حرفه ای‌های اسنوکر توضیحاتی را ارائه داد.

سیاوش مزینی بازیکن تیم ملی و نفر ۲ رنکینگ کشوری اسنوکر در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با شرایط تمرینی اش در روز‌های کرونایی اظهار داشت: در حال حاضر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کمپ تیم ملی در مجموعه ورزشی آزادی تمرین می‌کنم. به غیر از من ۲ بازیکن دیگر از تیم ملی هم هستند که از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر جلسات تمرینی را برگزار می‌کنیم.

او در خصوص شرکت کردن در مسابقات "کیو اسکول" بیان کرد: سال گذشته قصد داشتم در رقابت‌های "کیو اسکول" شرکت کنم تا به جمع حرفه ای‌های اسنوکر راه پیدا کنم. من مدارکم را برای کمیته برگزاری این رقابت‌ها ارسال کردم و حتی هزینه‌های شرکت در این مسابقات را هم پرداخت کردم، اما به دلیل شروع موج دوم ویروس کرونا سفارت انگلیس در ایران تعطیل شد و روادیدم برای سفر به این کشور صادر نشد.

مزینی ادامه داد: در حال حاضر به سختی تمرین می‌کنم تا سطح آمادگی ام را برای شرکت در مسابقات "کیو اسکول" بعدی که احتمالا در اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود بالا نگه دارم. امیدوارم در دور اول این رقابت‌ها مجوز حضور در جمع حرفه ای‌ها را کسب کنم.

بازیکن تیم ملی افزود: در پایان رقابت‌های "کیو اسکول" ۱۶ نفر به جمع حرفه ای‌ها وارد می‌شوند.

نفر دوم رنکینگ کشوری درباره بازی روی میز‌های حرفه‌ای اسنوکر گفت: من تجربه بازی روی میز‌های "استار" را ندارم و این میز در کشورمان وجود ندارد. ماهوت، باند و پاکت این میز‌ها با میز‌های معمولی متفاوت است، برای همین تاثیر زیادی روی بازی ورزشکاران دارد.

او ادامه داد: در صورتی که در مسابقات "کیو اسکول" شرکت کنم چند روز زود‌تر در محل برگزاری حاضر می‌شوم تا روی این میز‌ها تمرین کنم و یا یک میز مشابه در کشور پیدا می‌کنم.

وفایی توانایی حضور در جمع ۱۶ نفر برتر دنیا را دارد

مزینی در رابطه با عملکرد حسین وفایی در مسابقات حرفه ای‌های اسنوکر اظهار کرد: حسین وفایی بازیکن فوق العاده‌ای است و در سال گذشته هم عملکرد درخشانی در جمع حرفه ای‌ها داشته و توانسته در رنکینگ ۳۷ کلی و ۲۷ سالانه قرار بگیرد. به نظر من توانمندی او بیشتر است و می‌تواند در جمع ۱۶ نفر برتر رنکینگی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


او در خصوص پیش بینی بازی وفایی در مسابقات جایزه بزرگ اسنوکر (Grand Prix) گفت: فکر می‌کنم این دیدار بسیار پایاپای دنبال شود و در نهایت وفایی با نتیجه ۴ بر ۳ در مقابل "ژو یوئلونگ" به برتری رسیده و به دور بعدی صعود کند.

شکست خوردن باعث کاهش اعتماد به نفس واحدی شده است

بازیکن تیم ملی اسنوکر درباره عملکرد سهیل واحدی در رقابت‌های حرفه ای‌های اسنوکر بیان کرد: در تور حرفه ای‌ها اعتماد به نفس کمک بزرگی به موفقیت یک اسنوکر باز می‌کند. واحدی در چند وقت اخیر متحمل چند شکست شده برای همین از اعتماد به نفس او کاسته شده و همین امر روی نتایج واحدی تاثیر گذاشته است.

او ادامه داد: "مارک سلبی" (مرد شماره ۴ دنیای اسنوکر) پس از قهرمانی‌های متوالی در تور حرفه‌ای ها، متحمل چند شکست شد و به همین علت از صدر جدول رنکینگی کمی فاصله گرفت، اما به مرور زمان بهتر شد و توانست چند قهرمانی به دست آورد.


بیشتر بخوانید


او افزود: واحدی اگر بتواند در یک دوره از مسابقات در ۳ بازی پیروز شود اعتماد به نفسش بالا رفته و نتایج بهتری کسب خواهد کرد. در رقابت‌های اسنوکر آزاد ایرلند واحدی در آستانه پیروز مقابل "هیگینز" (نفر ۶ رنکینگ جهانی) قرار داشت، اما با پذیرش شکست ۴ بر ۳ مقابل او از اعتماد به نفسش کاسته شد.

مزینی افزود: موج منفی از سمت علاقه‌مندان ایرانی هم روی کار واحدی تاثیر گذار است. در هر صورت بازی در جمع حرفه ای‌ها کار دشواری بوده و هواداران در هر بازی نباید توقع پیروزی داشته باشند.

امیدوارم پرسپولیس قهرمان آسیا شود

بازیکن تیم ملی اسنوکر در رابطه با تیم فوتبال مورد علاقه خود گفت: من از هواداران تیم فوتبال پرسپولیس هستم و بازی‌های آن را دنبال می‌کنم.

برای موفقیت در مسابقات

او در خصوص بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا میان پرسپولیس و اولسان هیوندای بیان کرد: تیم‌های ایرانی همیشه در مقابل کره ای‌ها خوب بازی می‌کنند و به نظرم پرسپولیس می‌تواند اولسان هیوندای را شکست دهد و به قهرمانی آسیا برسد.

مزینی درباره پیش بینی نتیجه فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: فکر می‌کنم پرسپولیس در وقت‌های قانونی با نتیجه یک بر صفر به پیروزی می‌رسد و یا این بازی یک - یک می‌شود و سرخپوشان در ضربات پنالتی به برتری می‌رسند.

مزینی افزود: پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ نمایش فوق العاده‌ای داشت. النصر و السد تیم‌های قدرتمندی بودند که سرخپوشان موفق به شکست آن‌ها شدند. اگرچه در دیدار فینال چند بازیکن اصلی پرسپولیس غایب هستند، اما جوانان پرسپولیس مثل عبدی می‌توانند در این بازی گلزنی کنند.

او در پایان گفت: ایرانی‌ها در بازی‌هایی که تحت فشار قرار می‌گیرند با غیرت خود دست به کار‌های بزرگی می‌زنند. بازی‌های تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۱۸ نشان دهنده غیرت بازیکنان ایرانی بود. ان شاالله پرسپولیس با ارائه یک بازی خوب به مقام قهرمانی در آسیا برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار