در دوازدهمین پویش ره سلامت، وزیر بهداشت از حمایت برای تولید انبوه نخستین دستگاه لاپاروسکوپی ساخت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وزیر بهداشت در دوازدهمین پویش ره سلامت که با رونمایی از نخستین دستگاه لاپاروسکوپی تولید شرکت دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه بود، پیگیری برای تولید انبوه این محصول را در دستور کار وزارت بهداشت قرار داد.

سعید نمکی در این آئین که به صورت مجازی برگزار شد، با تبریک روز پژوهش و تقدیر از تلاشگران این حوزه، این محصول را کارگشا، کاربردی و در راستای تامین سلامت مردم معرفی و تاکید کرد: با تولید انبوه محصولات داخلی همچون این دستگاه، اجازه ورود هیچ دستگاه مشابهی از خارج را نخواهیم داد.

او با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری به ویژه در زمان تحریم و بحران کووید ۱۹، از همکاران خود در وزارت بهداشت و همچنین روسا و پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست تا پیش خرید و استفاده از تولیدات داخلی سلامت نظیر این دستگاه را در اولویت خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم در این مراسم به معرفی نخستین ست دستگاه لاپاروسکوپی که با حمایت دانشگاه و با هزینه‌ای برابر با یک سوم نمونه خارجی به تولید رسیده است پرداخت و افزود: این دستگاه در جراحی‌های گوناگون از جمله زنان و زایمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لطفی افزود: چهار نمونه از دستگاه لاپاروسکوپی ریجید (rigid) از سوی شرکت دانش بنیان «سخت کوشان آوای گل نرگس» تولید شده و یکی از این نمونه دستگاه در بیمارستان نمازی شیراز مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او حمایت از تولید انبوه این دستگاه به دستور وزیر بهداشت در این نشست را حمایت از تولید داخلی، اشتغال زایی و موجب توسعه خدمات سلامت دانست.

در این مراسم همزمان با رونمایی از ۹ طرح سلامت محور، پژوهشی و فناوری تولید شده در مراکز رشد هفت دانشگاه علوم پزشکی کشور، نخستین دستگاه لاپارسکوپی تولید شده در یکی از شرکت‌های دانش بنیان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به بهره برداری رسیده و تولید انبوه آن مورد حمایت وزیر بهداشت قرار گرفت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار