فرماندار اسفراین گفت: در اجرای طرح ترسیب کربن، ۱۴۲۵ هکتار از مراتع شهرستان بوته کاری و نهال کاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    طاهر رستمی فرماندار اسفراین  ، از محل اجرای طرح ترسیب کربن غرس ۷۵ هزار اصله نهال و بوته در سطح ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان واقع در روستای ابری تپه از توابع بخش مرکزی اسفراین بازدید کردند.

فرماندار اسفراین با اشاره به اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن در شهرستان افزود : اسفراین تجربه خوبی برای پذیرش طرح‌های توسعه مشاغل خرد خانگی را دارد همانطور که در اجرای پروژه‌های ترسیب کربن نیز موفق عمل کرده است.


بیشتر بخوانید 


او بیان داشت: طرح‌های ترسیب کربن با رویکرد اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی اقدام خوبی بود که دولت توانست مشارکت عمومی مردم روستا را افزایش دهد.

فرماندار اسفراین افزود: در سه سال اخیر قریب به ۳ هزار هکتار بوته و نهال در اسفراین غرس شده است که امسال نیز ۱۴۲۵ هکتار بوته و نهال در این شهرستان در اجرای طرح ترسیب کربن غرس خواهد شد.

او افزود : پوشش گیاهی و بیابان زدایی با به تأخیر انداختن رواناب، موجب کاهش فرسایش خاک می‌شود.

رستمی گفت : تجربه‌ی برخی از طرح‌های موفق نشان می‌دهد که بهترین راهکار برای کمک به اشتغال روستائیان، مداخله آن‌ها در برنامه ریزی و اجرای طرح‌های اشتغالزاست که پروژه ترسیب کربن یکی از موفق‌ترین طرح‌های عمرانی روستایی است.

یوسفی مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک و منابع گیاهی افزود: سالانه در کشور ۱۷ تن تلفات خاک به دلیل فرسایش داریم که وظیفه همه ما حفاظت از اراضی بیابانی و جلوگیری از فرسایش خاک است تا بستر تولید برای نسل‌های آتی حفظ شود.

وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز از اجرای عملیات نمادین احیای مناطق بیابانی استان با یاد شهید هسته‌ای کشور، شهید فخری زاده در اسفراین خبر داد و گفت: بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی مراتع استان، امسال احیا خواهد شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.