رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بارش برف موجب لغزندگی تمامی مسیر‌های برون شهری این استان شده است.

بارش برف جاده‌های همدان را لغزنده کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرهنگ رضا عزیزی، رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بارش برف در مسیر‌های برون شهری این استان از ساعاتی پیش آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: هم اینک بیشتر جاده‌ها به ویژه گردنه‌های این استان سفید پوش شده است و عوامل پلیس راه برای پیشگیری از راه بندان و برخورد زنجیره‌ای خودرو‌ها در حال کنترل تجهیزات زمستانی وسایل نقلیه عبوری هستند.

رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: تیم‌های راهداری در حال برف روبی و ایمن سازی مسیر برای تردد خودرو‌ها هستند و در صورت شدت بارش‌ها محدودیت تردد برای تریلر‌ها در گردنه‌های همدان اعمال می‌شود.

سرهنگ عزیزی بیان کرد: رانندگان برای عبور از جاده‌های کوهستانی و برف گیر همدان باید تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و پیش از حرکت از سالم بودن خودرو، سیستم گرمایشی، لاستیک ها، شیشه شور و برف پاک‌کن‌ها اطمینان حاصل کنند.

او ادامه داد: در حال حاضر در بیشتر مسیر‌ها و گردنه‌های استان همدان مه گرفتگی شدید وجود دارد به گونه‌ای که وسعت دید رانندگان به کمتر از ۵۰ متر رسیده است.

رئیس پلیس راه استان همدان با بیان اینکه بارش برف و مه گرفتگی موجب کندی تردد شده است، تاکید کرد: رانندگان در زمان مه گرفتگی باید چراغ‌ها را روشن  و با نور پایین حرکت کنند چرا که این اقدام در کاهش بروز سوانح احتمالی بسیار موثر است.

عزیزی گفت: با توجه به شرایط کرونایی همچنان محدودیت ورود خودرو‌های دارای پلاک غیربومی به استان و خروج خودرو‌های دارای پلاک بومی به قوت خود باقی است و در صورت مشاهده خودروی متخلف اعمال قانون می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان همدان، سامانه بارشی از روز چهارشنبه همه نقاط استان را پوشش می‌دهد که پیش بینی می‌شود به طور میانگین شاهد ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش در این مناطق باشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار