کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف در خراسان رضوی در روز‌های ابتدایی هفته آینده همراه با احتمال آبگرفتگی شدت می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیدا فاروقی کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر فردا همراه با افزایش گذر ابر در مناطق شمال و غرب خراسان رضوی ، بارش‌های پراکنده از این نواحی آغاز شده و به تدریج بر وسعت آن در روز شنبه آینده افزوده می‌شود.

او افزود: در این مدت بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل باران و برف رخ می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: روند افرایش دما در خراسان رضوی تا فردا ادامه دارد بطوری که در مشهد بیشینه دمای هوا در روز پنجشنبه به ۱۲ درجه سلسیوس می‌رسد و از روز جمعه به تدریج روند دما در خراسان رضوی  کاهش یافته و در مشهد به ۱۰ درجه می‌رسد.

فاروقی بیان کرد: کمینه دمای هوای مشهد که دیشب پنج درجه زیر صفر بود پنجشنبه شب به بالای صفر افزایش می‌یابد.

او تصریح کرد: با افزایش آلاینده‌های جوی، کیفیت هوا در شهر‌های بزرگ و صنعتی خراسان رضوی مانند مشهد امروز و فردا ناسالم پیش بینی شده است، اما پیش بینی می‌شود در روز جمعه آلاینده‌ها کاهش یافته و کیفیت هوای مشهد سالم شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: چناران با کمینه دمای هفت درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای ۱۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند و بیشترین شدت وزش باد در این مدت در سبزوار با سرعت ۲۹ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.