مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس گفت: استان فارس میزبان بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در نشست نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس استان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان فارس و وجود شاعران برجسته در این حوزه، بیست و سومین کنگره ملی شعر دفاع مقدس کشور به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد.

او تصریح کرد: استان فارس مهد ادب و فرهنگ ایران اسلامی است که با وجود شاعران برجسته‌ای همچون سعدی و حافظ و همچنین با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب فرهنگی و هنری کنگره ملی شعر دفاع مقدس به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

در این مراسم که با حضور تعدادی از نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس فارس برگزار شد اکبر صحرایی از نویسندگان شاخص حوزه دفاع مقدس گفت: استان فارس ظرفیت بسیار خوبی در حوزه ادبیات داستانی دارد که بزرگترین نویسندگان حوزه روشنفکری در فارس است.

او تصریح کرد: استان فارس با تئوجه به ظرفیت‌های فرهنگی و ادبی می‌تواند جنوب کشور را پوشش دهد و در راستای نویسندگان و شاعران شناخته شده حوزه دفاع مقدس استان باید حمایت و هدایت شوند تا بتوانیم از وجود آن‌ها استفاده کنیم و نگذاریم حوزه‌های روشن‌فکری ان‌ها را جذب کنند.

در ادامه این جلسه نیز غلامرضا کافی از نویسندگان و شاعران برجسته حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه باید در حوزه ادبیات پایداری باید فارغ التحصیلان این حوزه را جذب و حمایت شوند عنوان کرد: باید ادبیات و شعر دفاع مقدس را جدی بگیریم و پیگیری‌های لازم نیز از طریق وزارت علوم در این راستا صورت بگیرد تا ادبیات پایداری بتواند شکوفا شود.

‌در این مراسم تعدادی از نویسندگان و شاعران حوزه دفاع مقدس نقطه و نظرات خود ار در حوزه شعر و ادبیات دفاع مقدس به رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس مطرح کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار