راه‌اندازی دبیرخانه دائمی پایتختی کتاب در صدرا

دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب ایران به منظور برداشتن گام‌هایی جدی جهت ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ و کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب، در شهرداری شهر صدرا راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در نشستی که چهارشنبه به منظور ارتقای سطح فرهنگی و فعالیت‌های مرتبط با شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب در شهر صدرا برگزار شد، گفت: دبیرخانه دائمی جشنواره پایتختی کتاب ایران به منظور برداشتن گام‌هایی جدی برای ترویج کتاب و کتابخوانی، حفظ و کسب عنوان شهر دوستدار کتاب و پایتختی کتاب، در شهرداری صدرای شیراز راه‌اندازی می‌شود.

صابر سهرابی افزود: کسب عنوان پایتختی کتاب ایران برای شیراز مرهون تلاش مروجان، دوستداران و فعالان عرصه کتاب و شهرداری این کلان‌شهر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است.

او افزود: شهر صدرا نیز با دیدگاه و نگاه فرهنگ‌محور و ظرفیت‌های موجود می‌تواند دیدگاه فرهنگی را بر تمام کار‌ها برتری دهد و با توجه به نیاز‌ها و توانمندی‌های موجود، به تحولات و رویداد‌های ماندگار فرهنگی، ادبی و هنری دست یابد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه امکانات، فضا و وسعت شهر صدرا امکان اجرای برنامه‌های کلان ملی و بین‌المللی را فراهم می‌سازد، ابراز داشت: پیش از این نیز شاهد برپایی فعالیت‌های فرهنگی و هنری شایان توجهی در قالب مراسم استانی و ملی در صدرا بوده‌ایم؛ از همین رو امیدواریم با زبان هنر و افزایش فعالیت‌های فرهنگی بتوان مردم این شهر را به کتاب و ترویج کتابخوانی دعوت کرد.

سهرابی کتابخوانی را زیر بنای تمام فعالیت‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای می‌توانیم رویداد‌های ترویج کتاب را گشترش دهیم؛ هرچند شهر صدرا گام‌های بزرگی را در این مسیر برداشته و بی‌تردید به دلیل توسعه‌ای که در آینده خواهد یافت، به فعالیت‌هایی صدچندان نیاز دارد.

او همچنین نوید داد که اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس می‌تواند از نظر تامین کتاب، حمایت‌های لازم را انجام دهد؛ همچنین تاسیس نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی و ترویج کتابخوانی و رویداد‌های فرهنگی در شهر صدرا از دیگر مواردی بود که در این نشست به آن اشاره شد.

بهزاد پرنیان، شهردار شهر صدرا نیز با اشاره به اینکه اهمیت کتاب و کتابخوانی و دست‌یابی به دانش در این شهر جایگاهی ویژه دارد، گفت: امیدواریم در کنار رشد شاخص‌های جمعیتی و افزایش امکانات فرهنگی بتوانیم شهر صدرا را برای بدل شدن به یک کلان‌شهر آماده کنیم.

او با تاکید بر ضرورت تعامل فرهنگی شیراز و صدرا، اظهار داشت: فراهم‌ساختن زیرساختار‌های فرهنگی از جمله ایجاد سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی و کلنگ‌زنی کتابخانه بزرگ صدرا که از جمله مدرنترین امکانات در اکوپارک این شهر است و بهره‌برداری از یک کتابخانه در فاز دوم این شهر نشان از هدف‌گذاری و توسعه فرهنگی شهر صدراست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار