به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حتما واژه اینفلوئنسر را شنیده اید. این اسم با اینترنت و مخصوصا شبکههای اجتماعی گره خورده است. اینفلوئنسرها بیشتر در شبکههای اجتماعی محبوب فعالیت دارند. آنها افرادی هستند که از طرق مختلف در یک شبکه اجتماعی معروف و محبوب شدهاند و از این طریق میتوانند روی مخاطب خود تاثیر بگذارند. در واقع اینفلوئنسرها همان سلبریتیهای شبکههای اجتماعی هستند، با همان اندازه محبوبیت و همان شهرت.
بیشتر بخوانید
اما آیا هدف از فعالیت یک اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی صرفا آگاهی رسانی است؟ قطعا پاسخ این پرسش منفی است. باید دانست هدف اصلی و مهم یک اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی، اینفلوئنسرمارکتینگ است، به عبارت دیگر تحت تاثیر قرار دادن افراد در جهت خرید یک محصول یا خدمات برای درآمدزایی. اما برخی از اینفلوئنسرها از راههای عجیب و بعضا غیراخلاقی نیز درآمدزایی میکنند که شاید افرادی که آنها را دنبال میکنند از آن کاملا بی خبر باشند. بنا به ادعای یک کارشناس فضای مجازی مثلا برخی از اینفلوئنسرها با نمایش کلوزفرندهای خود اشتراک میفروشند.
انتهای پیام/