شهردار نهاوند از ساخت پناهگاه ویژه برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در این شهرستان خبر داد.

ساخت پناهگاه نگهداری سگ‌های بدون صاحب در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد حسین‌پور، شهردار نهاوند با اشاره به ساخت پناهگاه ویژه برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در نهاوند گفت: این کار به منظور کنترل سگ‌های ولگرد و در خارج از شهر انجام می‌شود.

او افزود: از آنجا که سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر اغلب عامل ایجاد مشکلات و آلودگی‌های محیطی و بیماری می‌شوند لذا بجای تلف کردن آنها، شهرداری این حیوانات را جمع‌آوری و در فضایی به دور از شهر نگهداری خواهد کرد.

شهردار نهاوند ادامه داد: برای اجرای شدن این طرح زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع در نظر گرفته شده که دور تا دور آن فنس‌کشی شده و سگ‌هایی که به صورت روزانه از سطح شهر جمع آوری می‌شوند در این مکان نگهداری می‌شوند.

حسین پور با بیان اینکه عملیات اجرایی این پناهگاه در آینده نزدیک به اتمام می‌رسد افزود: طرح ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب و نگهداری از آن‌ها در مکانی مشخص می‌تواند ضمن جلوگیری از انتقال بیماری در محیط‌های مختلف به سالم سازی محیط نیز کمک کند.

او عنوان کرد: جلوگیری از شیوع امراض مسری انسانی و حیوانی و جمع‌آوری حیوانات بدون صاحب، مریض و مزاحم از وظایف شهرداری است که به همین منظور سگ‌های ولگرد پس از زنده‌گیری به محل نگهداری انتقال داده شده و در صورت بیمار بودن مراحل درمان و واکسیناسیون و جراحی‌های لازم از سوی دامپزشک مورد تائید انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.