رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشدید نظارت و بازرسی بر بازار شب یلدا در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت به همراه شعبه سیار اداره کل تعزیرات گشت‌های مشترک و ویژه‌ای را به کارگیری کردند تا بر نحوه عرضه مایحتاج مردم در شب یلدا نظارت دقیق و بیشتر انجام شود.

او تصریح کرد: این اکیپ‌ها با بازدید از واحد‌های صنفی فروشنده آجیل، میوه و شیرینی سعی می‌کنند تا قیمت‌ها را کنترل و از هرگونه تخلف لحظه‌ای و آنی جلوگیری کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در اولین روز از این بازرسی‌ها برخی از تخلفات صنفی از جمله، عدم درج قیمت، گران‌فروشی مشاهده شد که با تطبیق فاکتور‌های خرید و نرخ عرضه، تخلفات به اثبات رسیده و برای واحد‌های صنفی متخلف برگ گزارش بازرسی تکمیل و برای رسیدگی به تعزیرات معرفی شده است.

صادقی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و انتظار مسئولان کشوری و استانی با پرهیز از دورهمی‌ها و تجمعات و احتمال کاهش ساعات تردد در روز‌های شنبه و یکشنبه از اهالی استان انتظار می‌رود مایحتاج و خرید‌های خود را در روز‌های باقی مانده انجام دهند.

او اضافه کرد: از طریق سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه در خدمت مردم هستیم تا به شکایات و گزارشات آن‌ها رسیدگی و با تخلفات به شدت برخورد کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به انجام بازرسی در طول سال افزود: در هشت ماهه امسال تعداد بازرسی‌ها و گروه‌های نظارت بر بازار بیش از ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده و این امر به کنترل قیمت‌ها و همچنین روان‌سازی بازار در حوزه‌های مختلف کمک کرده است.

صادقی یادآورشد: عمده تخلفات ثبت شده در هشت ماهه سالجاری مربوط به گران‌فروشی، احتکار و عدم درج قیمت بوده که صنوف متخلف در مراحل مختلف برخورد قانونی صورت گرفته و احکامی نیز از طریق تعزیرات و سازمان‌های مربوطه برای آن‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.