استرالیا در پی اقدام پکن در اعمال تعرفه‌های گمرکی بر محصولات جوی وارداتی از این کشور خواستار مداخله سازمان تجارت جهانی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با افزایش تنش تجاری میان چین و استرالیا در پی اقدام چین در اعمال تعرفه‌های گمرکی بر محصولات جو وارداتی از استرالیا، کانبرا خواستار ورود سازمان تجارت جهانی به این مناقشه شد.

«سایمون بیرمنگام» وزیر تجارت استرالیا، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: استرالیا درخواست رسمی خود را به سازمان تجارت جهانی ارائه خواهد کرد تا تصمیم چین را درباره اعمال تعرفه‌های سنگین بر واردات جو از کانبرا را بررسی کند.

او با اذعان به اینکه بررسی این موضوع سال‌ها طول خواهد کشید، افزود: کانبرا همچنین خواستار رایزنی رسمی با چین در ارتباط با سایر موارد مرتبط با واردات جوی استرالیا در بحبوحه اختلاف تجاری و دیپلماتیک فزاینده موجود بین دو کشور است.

پکن در ماه مه تعرفه ۸۰ و نیم درصدی را بر جو استرالیا اعمال کرد که این اقدام در واقع سبب متوقف شدن این تجارت چندین میلیارد دلاری شد.

این در حالی است که برخی استرالیا را به اختصاص یارانه به تولیدات متهم محلی جو متهم کرده‌اند و وزیر تجارت استرالیا با تکذیب این اتهام اعلام کرد که به دنبال ورود رسمی سازمان تجارت جهانی در این موضوع نیز است.

روابط چین و استرالیا با پیشنهاد کانبرا برای تحقیقات مستقل درباره ریشه شیوع کرونا در سال گذشته متشنج شده است.

وزیر خارجه جدید نیوزیلند نیز روز گذشته اعلام کرد که این کشور مایل است به مذاکره در مورد آتش بس بین استرالیا و چین برای کاهش درگیری‌های تجاری و دیپلماتیک بین دو کشور، کمک کند.

وزیر خارجه نیوزیلند همچنین گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که دو طرف بتوانند در آرامش و مسالمت آمیز مذاکره کنند، یک راه بسیار طولانی در پیش است، اما تلاشمان را می‌کنیم؛ این امر ما را قادر می‌سازد تا روابط خود با چین را کمی متفاوت از سایر کشور‌ها طی کنیم.

نیوزیلند مانند استرالیا روابط تجاری عمده‌ای با چین دارد و مدت‌هاست که از سوی پکن به عنوان کشور نمونه غربی مورد تبلیغ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۶ آذر ۱۳۹۹
سازمان تجارت جهاني از سازمان ملل هم مهمتره
آخرین اخبار