معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ششمین دوره جشنواره موسیقی کارون به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر آریایی نیا معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره موسیقی کارون یک رویداد فرهنگی هنری مستقل و خصوصی بوده که به عنوان اولین جشنواره خصوصی در منطقه جنوب کشور از اهواز کار خود را آغاز کرد و به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: این جشنواره تشویق نوازندگان و آهنگسازان جوان، ایجاد بستر‌های فرهنگی، جریان سازی هنری و گردهمایی موسیقایی هنرمندان سراسر کشور را سرلوحه و هدف کار خود قرار داده است و با توجه به دستاورد‌ها امید دارد با کسب دانش، افزایش ظرفیت‌ها و گسترش همکاری ها، این رویداد ملی به جشنواره بین المللی تبدیل شود.

آریایی نیا آریایی نیا تصریح کرد: با تجارب به دست آمده در ۵ دوره قبل، ششمین دوره جشنواره موسیقی کارون با همکاری و حمایت انجمن موسیقی خوزستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با حضور داوران بین المللی در اسفندماه ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ به صورت بین المللی برگزار می‌شود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: جشنواره موسیقی کارون را فرصتی برای معرفی هنرمندان و پیشکسوتان گیتار کلاسیک ایران به هنرمندان، نوازندگان و دوستداران هنر در سراسر دنیا است.

این مقام مسئول اظهار داشت: شورای هنری این جشنواره متشکل از فریدون وزیری، وحید وحیدپور و فرخ کارنما است و اساتیدی، چون کیوان میرهادی و افشین ترابی به عنوان مشاورین هنری و اجرایی و اشکان کوثری در بخش مکاتبات بین الملل با این جشنواره همکاری می‌کنند.

او گفت: بخش رقابتی بین الملل ششمین جشنواره گیتار کارون، تک‌نوازیِ گیتار کلاسیک به صورت آفلاین و با ارسال ویدئو اجرای قطعات انجام می‌شود و پیمان صمیمی، امیر هوشنگی، افشین ترابی، آیزگل کوچا از ترکیه و فلوریان کونیل از فرانسه هیئت داوران این دوره از جشنواره را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.