تخصیص آب به واحد‌های صنعتی زیان ده در استان قزوین، ممنوع

استاندار قزوین تخصیص آب به واحد‌های صنعتی را که برای استان سودی ندارند، ممنوع کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،جمالی پور، استاندار قزوین در نشست تخصیص آب استان گفت: تخصیص آب به هر واحد تولیدی و صنعتی باید به تأیید سازمان‌های جهاد کشاورزی و صنعت و معدن برسد و به هر واحدی که برای استان قزوین سود نداشته باشد آب تخصیص پیدا نمی‌کند.

ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز با بیان اینکه ۲۵۷ میلیون متر مکعب آب پشت سد طالقان ذخیره شده است، گفت: تا به امروز ۱۳۳ میلیمتر بارش باران در استان قزین ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳ میلیمتر افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود سال آبی خوبی پیش رو داشته باشیم.

وی افزود: حفر چاه‌های غیر مجاز در استان قزوین به صفر رسیده و ۱۲۳ حلقه چاه غیر مجاز نیز تا به امروز پر شده و ۲۵۰۰ تراکتور حفاری نیز توقیف شده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین با بیان اینکه افت آب دشت قزوین تا سال ۹۳ یک متر و هفتاد سانتی متر بوده است، گفت: امسال افت آب دشت قزوین را به یک سانتی متر رسانده ایم.

ملکی با اشاره به اینکه به ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا آب رسانی شده است، تصریح کرد: اگر طرح ملی انتقال آب از سد طالقان به قزوین اجرایی شود، آب شرب بخش عظیمی از استان قزوین تأمین می‌شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با اختصاص سالیان ۱۰ میلیارد تومان، اتفاقی در این زمینه نمی‌افتد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، برای آبرسانی به شهر آبیک تنها ۹ کیلومتر لوله گذاری باقی مانده است.

ملکی با اشاره به اینکه سد نهب قبل از نوروز ۱۴۰۰ آبگیری می‌شود، تصریح کرد: برای تکمیل این سد حدود ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: زمین‌های اطراف سد نهب پس از تصرف از سوی شرکت آب منطقه ای، معارض پیدا کرده است و مردم شکایت کرده اند و اگر منابع طبیعی زمین جایگزین به مردم بدهد این مشکل نیز به زودی رفع می‌شود.

به گفته ملکی، از سد نهب تنها احداث ۶ متر از تاج آن مانده است که امسال نیز به پایان می‌رسد.

وی همچنین از بازپس گیری ۳۰ کیلومتر از اراضی رودخانه در بوئین زهرا خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین همچنین از نقشه برداری ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان خبر داد.

وی افزود: در حال راه اندازی رصدخانه آب استان هستیم و تمام چاه‌های آب پس از نصب کنتور هوشمند به رصد خانه آب استان متصل می‌شوند.

ملکی تصریح کرد: با تأمین آب مورد نیاز صنایع استان، هزار واحد صنعتی و خدماتی به شبکه آب متصل شدند.

خمسه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم گفت: پرونده‌های زیادی در جهاد کشاورزی استان در زمینه تأمین آب رسوب کرده است و نمی‌توانیم آب مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنیم.

وی افزود: باید آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان هم تأمین شود.

افضلی، رئیس سازمان صمت استان هم در این نشست گفت: واحد‌های صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تا از پراکندگی خدمات رسانی به این واحد‌ها به ویژه آبرسانی به آن‌ها جلو گیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار