رئیس فدراسیون کاراته گفت: تلاش ایران برای بازگشت کاراته به المپیک مشهود است و در این مدت مسئولان ورزش کشورمان حمایت بسیار خوبی را از این رشته ورزشی به عمل آورده اند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، سید حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته اظهار کرد: پس از انتشار خبر حذف کاراته از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، دیپلماسی ورزشی از سوی مسئولان کمیته ملی المپیک فعال شده تا جایی که توانسته کشور‌های آسیایی را جهت حمایت از کاراته برای حضور دوباره در بازی‌های المپیک بسیج کرده است. انصافا مسئولان کمیته ملی المپیک به ویژه صالحی امیری در این ماجرا تمام قد از کاراته دفاع کردند.

وی افزود: در جریان سفر صالحی امیری به عمان، رئیس کمیته ملی المپیک مذاکرات بسیار خوبی را با اسپینوز رئیس فدراسیون جهانی، شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا، حیدر فرمان مدیر بخش رویداد‌های شورای المپیک آسیا و ناصر الرزوقی رئیس کنفدراسیون کاراته آسیا انجام داد و در نهایت اجماع خوبی شکل گرفته است که کاراته به بازی‌های المپیک بازگردد. تلاش‌های صالحی امیری برای بازگشت کاراته به المپیک تا اندازه‌ای بود که حتی شورای المپیک آسیا با درخواست بازنگری از IOC جهت حضور کاراته در المپیک موافقت کرد.

طباطبایی ادامه داد: هر چند که تصمیم گیری در این باره با IOC است، ولی تلاش ایران برای بازگشت کاراته به المپیک کاملا مشهود بوده و مسئولان ورزش کشورمان حمایت بسیار خوبی را از این رشته ورزشی به عمل آورده اند. وظیفه خود می‌دانیم از تلاش‌های مسئولان ورزش به ویژه صالحی امیری که همواره نسبت به کاراته حسن ظن داشته اند را، تقدیر کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: همدلی ایجاد شده میان کاراته ایران، مسئولان ورزش کشورمان، کاراته آسیا و جهان و همچنین شورای المپیک آسیا، نوید روز‌های خوب را برای کاراته ایران می‌دهد.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش تمام ارکان ورزش ایران و همچنین محبوبیت کاراته در سراسر جهان، امید می‌رود در نهایت تلاش‌های ما و کشور‌های دیگر جواب دهد و کمیته بین المللی المپیک موافقت خود را با بازگشت کاراته به بازی‌های المپیک اعلام کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار