کارشناس منابع طبیعی زیستگاه‌ها و تنوع زیستی گفت: برای حفاظت از جمعیت هر گونه‌ای باید جمعیت زیستگاه آن در اکوسیستم حفظ شود بنابراین وقتی زیستگاه وجود داشته باشد، گونه جانوری حفظ خواهد شد.

علی ظهوری کارشناس منابع طبیعی زیستگاه و تنوع زیستی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه اکوسیستم هرگونه باید حفظ شود، اظهار کرد: هرگونه‌ای باید در اکوسیستم متناسب با خودش زندگی کند بنابراین باید تعداد لازم و مساحت کافی به گونه مورد نظر اختصاص داده شود.

او با اشاره به اینکه هر زیستگاهی ظرفیتی دارد، افزود: برخی از گونه ها، چون پلنگ به دلیل قلمرو طلب بودن ظرفیت مشخصی دارند و تعداد محدودی را در مساحت خود جای می‌دهند.

کارشناس محیط زیست تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها می‌تواند آسیب‌های غیر قابل جبرانی را به محیط زیست و حیات وحش وارد کند؛ بنابراین باید در حفظ زیستگاه‌ها توجه و تلاش بیش از حد صورت گیرد.

ظهوری با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای عامل نیمی از مرگ و میر یوز ایرانی است، عنوان کرد: تعداد قابل توجهی از گونه‌های با ارزش، چون یوز‌ها و خرس و دیگر حیوانات  قربانی تصادف می شوند و دلیل آن هم تخریب زیستگاه‌ها یا جاده‌سازی نزدیک به آن‌هاست که در نتیجه مهاجرت گونه صورت می گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار