معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی این استانداری تصمیم دارد با همکاری ۲۰ برند معروف تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب، بازار عفاف و حجاب را در سطح خراسان رضوی راه‌اندازی کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،کوکب موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی در نشست "ستاد استانی هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب" گفت: برخی دستگاه‌ها در حالی صرفا مجوز صادر می‌کنند که توجه لازم و موثر را نسبت به امور نرم‌افزاری، فرهنگی و اعتقادی مقوله مهم عفاف و حجاب ندارند.

او افزود: چنین دستگاه‌هایی خود را فقط متولی راه‌اندازی می‌دانند و به عقبه و کارآیی آن توجهی ندارند لذا در این حوزه آسیب شناسی لازم صورت نمی‌گیرد و به این ترتیب جای پیوست فرهنگی در طرح ها، مجوز‌ها و خدمات مرتبط با عفاف و حجاب در سطح جامعه خالی است.

بیشتر بخوانید

معاون استاندار خراسان رضوی به برنامه دشمن برای در هجوم به فرهنگ و اعتقادات اشاره کرد و ادامه داد: عفاف از ارکان اساسی خانواده است لذا در این ارتباط اقداماتی با محتوای توجه به کرامت انسان‌ها، اقناع جامعه، خانواده و جوانان، فعالیت با رویکرد تشویق و ترغیب بهره‌گیری از فضای مجازی برای توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و همچنین تبدیل تهدید فضای مجازی در حوزه عفاف به یک فرصت برای آن ضروری است.

موسوی بیان کرد: عزم همگانی برای گسترش عملی و تمعیق ذهنی اهمیت عفاف و حجاب، آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه از سنین خردسالی و حتی مهدکودک، فعال نمودن شورا‌های فرهنگی و کمیته‌های عفاف و حجاب در ادارات، تدوین پیوست فرهنگی برای همه مصوبات، طرح ها، مجوز‌های تولید و خدمات و همچنین پیش‌بینی سمت‌های مناسب در ساختار دستگاهها از موارد مهمی هستند تاکید بر توجه لازم نسبت به آن‌ها بسیار ضروری است.

او تصریح کرد: انتظار می‌رود در این حوزه، وحدت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از طریق تعیین یک ستاد یا کمیته ملی و از طرفی اقدامات بومی با توجه به ظرفیت‌های هر استان به همراه تدوین ساز و کار‌های الزام اجرای مصوبات ستاد و تکالیف قانونی مرتبط، مد نظر تصمیم‌گیران قرار گیرد.

چهار مورد دستور کار شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات دبیرخانه ستاد هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف و حجاب خراسان رضوی، ارائه مطالب مدیران استانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی راهکار‌ها برای فعال کردن ستاد - کارگروه هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف وحجاب در سطوح استانی، شهرستانی، دستگاهی و ارائه مطالب دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور" در نشت امروز ستاد هماهنگی و راهبردی عفاف و حجاب خراسان رضوی در مشهد صورت گرفت.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.