موسسه ملی آمار ایتالیا در گزارشی اعلام کرد علی‌رغم پیرشدن جمعیت این کشور، تعداد خارجی‌های ساکن در ایتالیا افزایش یافته است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ایتالیایی زبان "ایل مسجرو"، موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) در تازه‌ترین گزارش خود درباره شرایط این کشور از نظر بافت جمعیتی اعلام کرد ایتالیا همچنان در حال پیرشدن است.

در این گزارش آمده است: ایتالیا کشوری پیر است. در مقایسه با سال ۲۰۱۱ میلادی (۱۳۹۱ شمسی) تعداد شهروندان زیر ۴۴ سال در حال کاهش، در حالیکه تعداد افراد بالای ۴۵ سال به شدت در حال افزایش است و از ۴۸ ممیز ۲ دهم درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی، به ۵۳ ممیز ۵ دهم درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۳۹۸ شمسی) افزایش یافته است.

این روزنامه نوشت جمعیت ایتالیا رو به کاهش است. اما تعداد افراد خارجی ساکن در این کشور در حال افزایش است. به طوری که در سال ۲۰۱۹ میلادی، تعداد آن‌ها به بیش از پنج میلیون و ۳۹ هزار و ۶۳۷ نفر رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی)، ۴۳ هزار و ۴۸۰ نفر به تعداد آن‌ها افزوده شده است. در فاصله سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ میلادی (۹۱ تا ۹۸ شمسی)، سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت افراد خارجی ساکن در ایتالیا افزوده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار