معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: بیش از ۶۰ درصد کودکان زیر ۱۲ سال شهر یزد چاق هستند و در ۱۰ سال آینده با سونامی دیابت و انواع بیماری‌ها مواجه می‌شویم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، مصطفی خلیلی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: عمده دغدغه‌های خانواده‌ها آموزش فرزندان است و بقیه موارد به فراموشی سپرده شده و لذا در زمینه سلامت جسمی دانش آموزان با مشکل مواجه هستیم و اگر برای آن راهکاری پیدا نشود با معضل بزرگی در آینده مواجه خواهیم بود.

او ادامه داد: در حالی که ۲۳ درصد دانش آموزان کشور دارای چاقی هستند، اما در یزد این آمار تا ۳۵ درصد دانش آموزان را تشکیل می‌دهد و به طور کلی در حالی که طبق آمار کشوری ۶۴ درصد شهروندان دچار چاقی هستند، اما در استان یزد بیش از ۷۰ درصد شهروندان دارای چاقی شکمی و چاقی هستند.

خلیلی افزود: سلول‌هایی که در کودکی و نوجوانی دچار چاقی شوند در بزرگسالی به ندرت از بین می‌رود و این باعث سونامی دیابت و امراض قلبی و دیگر بیماری‌ها طی ۱۰ سال آینده در استان خواهد شد لذا آموزش و پرورش در طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با عنوان (کوچ) و با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم نسبت به غربالگری و سنجش همه دانش آموز اقدام کرده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: از کادر آموزشی و خانواده‌ها درخواست داریم همان گونه که در فعالیت‌های آموزشی پیگیر وضعیت دانش آموزان هستند، در این زمینه نیز که سلامت جسمی فرزندان را تامین می‌کند، مطالبه گر باشند و در کنار کادر آموزشی و با جلوگیری از فرزندسالاری و تغییر سبک زندگی و غذایی برای تامین زندگی سالم گام بردارند.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.