سرپرست شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان گفت: برای اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مانه و سملقان ۲۱۴ گروه همکاری دارند که شامل ۶۴ گروه مراقبتی، ۶۹ گروه حمایتی و ۸۱ گروه نظارتی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سیدحسین سیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان گفت: به جهت اجرای طرح شهید سلیمانی جلسات شورای راهبردی و کمیته‌های تخصصی شهرستانی با حضور ارگان‌های مرتبط برگزار شده است و به منظور توجیه و آموزش این طرح، جلساتی نیز برای مسوولان گروه‌های مراقبتی، نظارتی و حمایتی، بسیجیان، اعضای هلال احمر و مسوولان مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شده است.


بیشتر بخوانید


سیدی افزود: این طرح، به شیوه محله و خانواده محور در سطح تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان و مناطق شهری و روستایی اجرا شد و نیرو‌های آموزش دیده با مراجعه به درب منازل، ضمن آموزش به خانوارها، از نزدیک از افراد مشکوک علامت دار در تماس با بیمار نمونه گیری کرده و در زمینه اصول جداسازی و رعایت قرنطینه نکات لازم را متذکر می‌شوند.

او  اظهار داشت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این شهرستان رهگیری و شناسایی شده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مانه و سملقان عنوان کرد: همچنین تاکنون ۲ هزار و ۵۳۷ بازدید از اماکن با مشارکت نیرو‌های بسیج و هلال احمر انجام شده است و به تعداد ۳۲۷ مورد از اماکن تذکر شفاهی، ۵۸ مورد تذکر کتبی داده شده و یک رستوران نیز به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.