وزارت بهداشت تفرش را شهر بدون دخانیات اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  وزارت بهداشت شهر تفرش و روستای نقوسان این شهرستان را در استان مرکزی به عنوان مناطق بدون دخانیات انتخاب کرد.

بر این اساس باید  با برنامه ریزی و به تدریج اماکن توزیع و فروش مواد دخانی از جمله سیگار و قلیان در شهر تفرش و روستای نقوسان به خصوص در محلات منتخب محدود شود و در پایان برنامه همه مراکز توزیع و فروش دخانیات و قلیان تعطیل خواهند شد.

در همین راستا و به منظور هماهنگی‌های لازم جلسه‌ای با حضور مسئولان استان مرکزی و شهرستان تفرش در این شهر برگزار شد.

جلسه هماهنگی شهر بدون دخانیات با حضور معاون مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مرکزی، رئیس گروه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان و جمعی از مدیران شهرستانی به ریاست حاج علی بیگی فرماندار تفرش برگزار شد.

طرح شهر و روستای بدون دخانیات طرح کشوری است که با هدف کاهش عرضه و تقاضا در زمینه مواد دخانی از جمله قلیان و سیگار در راستای ماده هشت کنوانسیون جهانی کنترل و مبارزه با دخانیات و بر اساس دستورالعمل دبیرخانه ستاد کنترل دخانیات مرکز سلامت محیط و کار جمعیت شهری در همه استان‌ها اجرا می‌شود.

بر این اساس در هر استان باید یک شهر و یک روستا به عنوان مناطق بدون دخانیات انتخاب شده و طبق برنامه تدریجی همه مراکز توزیع و فروش دخانیات و قلیان در این مناطق تعطیل شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.