بزرگترین پروژه اصلاح سیستم‌های روشنایی کشور کلید خورد

در دومین طرح ماهانه شرکت توانیر کشور، بزرگترین پروژه اصلاح سیستم‌های روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری کشور کلید خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین عملیات سراسری بازسازی شبکه‌های توزیع برق کشور با محوریت اصلی اصلاح روشنایی معابر با هدف کاهش مصرف سوخت در فصل سرد آغاز شد. این طرح که منجر به کاهش مصرف به میزان یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی خواهد شد، امروز با حضور معاون وزیر نیرو در امور برق آغاز شد.

این پروژه توسط اکیپ‌های عمیاتی شرکت‌های توزیع در سراسر کشور انجام می‌شود که در این خصوص محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر با اشاره به آغاز روز‌های سرد سال گفت: مصرف سوخت گاز رشد زیادی داشته و اجرای این طرح برای کاهش سوخت گاز بوده است.


بیشتر بخوانید


متولی زاده با بیان اینکه توانیر این اقدام را با بررسی‌های کارشناسی انجام می‌دهد، افزود: بر این اساس بخشی از میزان روشنایی در معابر به ویژه بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها می‌تواند تعدیل شود.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه اصلاح سیستم روشنایی معابر باعث کاهش مصرف انرژی برق خواهد شد، تصریح کرد: کاهش مصرف برق در نهایت باعث کاسته شدن از میزان مصرف سوخت در نیروگاه‌ها، حفظ محیط زیست با کاهش آلایندگی و کمک به اقتصاد کشور خواهد شد.

متولی زاده ضمن اظهار امیدواری در خصوص همکاری مردم و همه نهاد‌ها با صنعت برق، تاکید کرد: صنعت برق همواره آمادگی کسب نظرات نخبگان را در اجرای طرح‌های خود دارد.

متولی زاده در پایان گفت: عموم مردم می‌توانند تنها با کاهش ۱ درجه‌ای دمای هوای محیط کار یا منزل و خاموش کردن وسایل برقی اضافی در این ایام کرونایی از بروز خاموشی به دلیل محدودیت سوخت در نیروگاه‌ها پیشگیری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۷ آذر ۱۳۹۹
كلا لامپاي خيابون خيلي ارتفاعشون زياده و نورشون هدر ميره
آخرین اخبار