رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خلخال گفت: امسال ۴۵۹ تن کالای ضروری و مایحتاج عمومی یارانه‌دار به قیمت تنظیم بازار در این شهرستان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدناصر میرمرسلی، رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال گفت: کالاهای توزیع شده شامل برنج خارجی هندی ،پاکستانی ،شکر ،گوشت منجمد قرمز ، سفید مرغ و روغن نباتی مایع و جامد است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای در اختیار مردم قرار گرفته است.

او افزود: در این مدت با هدف تامین لاستیک خودروهای فعال در بخش حمل و نقل عمومی خلخال ۶ هزار و ۶۳۲ حلقه لاستیک به قیمت تنظیم بازار در بین دارندگان خودروهای سبک ،نیمه سنگین و سنگین از طریق صدور حواله دریافت از طریق اداره صمت خلخال توزیع شده است.

میرمرسلی عمده دلیل کمبود لاستیک یارانه‌دار را فقدان نمایندگی پخش و توزیع در منطقه اعلام کرد و گفت: در صورت اعلام آمادگی بخش خصوصی برای راه‌اندازی نمایندگی توزیع لاستیک ، این اداره زمینه را فراهم خواهد کرد.

او با بیان اینکه گرانی برخی کالاهای اساسی در خلخال متاثر از گرانی حاکم در اقتصاد و بازار کشور است، افزود: امسال قیمت برخی از کالاهای اساسی و مودنیاز مردم افزایش غیرمنطقی داشته طوری‌که قیمت لاستیک خودرو با ۱۴۴ درصد افزایش رتبه اول گرانی را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره صمت خلخال بیان کرد: در همین مدت قیمت برنج خارجی هندی و پاکستانی با ۱۳۰ درصد افزایش ، انواع لبنیات با ۱۱۷ درصد رشد ، گوشت گرم مرغ با ۱۰۳ درصد افزایش ، تخم‌مرغ با ۸۵ درصد رشد ، حبوبات از جمله نخود با ۱۰۰ درصد ، عدس با ۹۴ درصد و پودر و مایع شوینده دستی و ماشین لباس‌شویی با ۱۰۰ درصد ، همچنین برنج ایرانی با ۵۵ درصد رشد در رتبه‌های بعدی کالاهای اساسی گران شده قرار گرفته‌اند.

میرمرسلی  اظهارکرد: مشکل کمبود روغن مایع در بازار خلخال برطرف شده و با تهیه و تامین روغن نباتی جامد موردنیاز قنادی‌ها ، از افزایش قیمت شیرینی نیز جلوگیری شد.

او گفت: بازرسی و نظارت بر اماکن صنفی افزایش یافته و آذرماه امسال ۲۰ واحد صنفی متخلف و گرانفروش جریمه و پلمب شد و به بیش از ۵۰ واحد صنفی نیز تذکر داده شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.