الهویی: در ۶ سال اخیر برآیند اشتباهات داوری به ضرر تیم‌های قلعه نویی بوده است

مربی تیم گل‌گهر سیرجان گفت: ۶ سال است که با قلعه نویی همکاری می‌کنم و در این مدت اشتباهات داوری همیشه به ضرر ما بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید الهویی مربی تیم گل‌گهر سیرجان در کنفرانس خبری پیش از دیدار با تیم شهرخودرو مشهد در مورد شرایط این تیم گفت: شکست تیم ما در ۲ بازی قبل ۲ دلیل اصلی داشت. در ابتدا با اینکه تیم گل‌گهر با اینکه فوتبال خوبی را در زمین ارائه داد و در خلق موقعیت عملکرد بسیار خوبی داشت، اما در زدن ضربات آخر ضعیف عمل کردیم و کمی هم بدشانس بودیم. اما روند کلی تیم ما نشان می‌دهد که مسیر درستی را در پیش گرفته ایم و در ادامه مسابقات شرایط بهتری پیدا خواهیم کرد.

او ادامه داد: دومین دلیل شکست‌های ۲ بازی اخیر تیم ما اشتباهات داوری بوده است. در بازی مقابل صنعت نفت آبادان بازی کاملا در اختیار تیم ما بود و داور با اعلام یک پنالتی اشتباه به نفع تیم صنعت نفت همه چیز را خراب کرد و باعث شد تمرکز تیم ما از بین برود.

الهویی در مورد اشتباهات داوری گفت: قلعه نویی در قسمت کار‌های فنی در تیم تحول ایجاد کرده است و تیم به سمت جلو حرکت کرده است. نتیجه و عملکرد تیم در چند بازی اخیر لیگ نشان می‌دهد نسبت به سال قبل تیم بهتری در اختیار داریم، اما برخی از اتفاقات داخل زمین از کنترل کادر فنی خارج است. اشتباهات داوری و مسائل از این دست تاثیر زیادی روی تیم ما گذاشته است. خواهش می‌کنیم با دید مثبت‌تر به تیم ما نگاه شود. ما تنها چیزی که می‌خواهیم عدالت است.

او در مورد تیم شهرخودرو گفت: شهرخودرو نیز تیم بسیار خوبی است و با اینکه نسبت به فصل قبل چند بازیکن خود را از دست داده است ما بازیکنان با کیفیتی را جذب کرده و تیمی با ساختاری مشخص دارد. تحلیل و آنالیز خوبی از این تیم داریم و امیدوارم با تدابیر تاکتیکی قلعه نویی سعی می‌کنیم فردا ۳ امتیاز را کسب کنیم

او ادامه داد: اما موضوعی که ذهن ما را به خود مشغول می‌کند و باعث نگرانی است بحث داوری بازی است و امیدوارم عدالت رعایت شود. ششمین سالی است که در کنار امیر قلعه نویی حضور دارم و به نظرم در این مدت برآیند اشتباهات داوری به ضرر ما بوده است.

مربی تیم گل‌گهر در مورد اشتباهات داوری ادامه داد: به عنوان مثال، فصل گذشته در سپاهان شما فقط اشتباهات داوری به ضرر این تیم می‌بینید. صحنه هند پنالتی کی روش استنلی در بازی با استقلال رخ می‌دهد و همان صحنه بولد می‌شود. در همان بازی یک خطای پنالتی بر روی رضا میرزایی رخ می‌دهد و به آن پرداخته نمی‌شود. ولی برآیند داوری‌ها به ضرر تیم‌های قلعه نویی است. در بازی با استقلال خطای دیاباته بر روی شایان مصلح به اشتباه پنالتی گرفته می‌شود. بازی جام حذفی نیز اشتباه موعود بنیادی فر یک پنالتی اشتباه به نفع استقلال گرفت که جریان بازی را بر می‌گرداند. در چنین دیدار‌هایی اشتباهاتی به این شکل، می‌تواند بازی را بچرخاند.

الهویی گفت: این اتفاقات باعث شده در ذهن ما شبهاتی به وجود آید. از کمیته داوران یک سوال دارم، قلعه نویی در ۶ سال اخیر ۴ تیم عوض کرده است و آیا این مشکل از قلعه نویی است که برآیند اشتباهات داوری به ضرر او بوده است. چرا باید تیم‌ها و بازیکنان که اینجا هستند، نتیجه زحماتشان را نبینند. ما به بخش عمده جامعه داوری اعتماد صد در صد داریم. خواهش می‌کنیم که با عدالت با تیم‌های قلعه نویی برخورد شود. ان شاالله که اشتباهات داوری به حداقل برسد.

مربی گل گهر در مورد کارشناسان داوری و نظرات آن‌ها در برنامه‌های تلویزیونی گفت: صحنه‌های بسیار واضحی را با چند دوربین می‌بینیم. اما کارشناس داوری می‌گوید من چیزی نمی‌بینم و حق را به داور می‌دهم. یا نگاه این افراد، کارشناسی نیست و یا واقعیت را می‌پوشانند. کارشناس داوری یا باید بگوید در آن صحنه پنالتی رخ داده است یا نه. کارشناسان داوری به جای اینکه روی اشتباهات داوری سرپوش بگذارند، به آن‌ها کمک کنند تا این اشتباهات به حداقل برسد و در لیگ برتر عدالت اجرا شود.


بیشتر بخوانید

ذوب‌آهن- استقلال؛ تلاش آبی پوشان برای حفظ صدر/ گل‌گهر- شهرخودرو؛ شکایت قضایی استاد و شاگرد به دعوای چمنی تبدیل شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار