معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هنوز زنجیره انتقال کرونا قطع نشده و خطر افزایش شیوع بیماری جدی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از تشدید نظارت‌های مشترک در دو روز پایانی آذرماه خبر داد.

او تصریح کرد: شب یلدا یک تهدید جدی برای بزرگتر‌ها و افراد مسن بویژه توسط جوانان، نوجوانان و میانسالان است که با تصور سالم بودن اقدام به تشکیل دورهمی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


جزایری افزود: باید از برگزاری دورهمی‌ها در حاشیه شهرها، باغ و مراکز گردشگری مراقبت و مواظبت شود چرا که کلونی‌های کوچک با توجه به نتایج تحقیقات بعمل آمده می‌تواند عامل ۸۳ درصد انتقال بیماری کرونا باشد.

او ادامه داد: زنجیره انتقال کرونا هنوز قطع نشده است و شرایط نارنجی و پرخطر مراعات و توجه بیشتر به رعایت دستورالعمل‌های بهداشت را می‌طلبد.

جزایری گفت: همچنین محدودیت تردد از ساعت ۲۱ در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۹ به ساعت ۱۸ تغییر و گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ تعطیل و مردم باید از تردد پس از این ساعت خودداری نمایند.

او در ادامه از مردم خواست: شب یلدا در خانه بمانند و از طریق فضای مجازی این آیین سنتی برگزار شود.

جزایری افزود: نظارت‌ها توسط تیم‌های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت، تعزیزات حکومتی، دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی استان، اتاق اصناف و نیروی انتظامی در روز‌های ۲۹ و ۳۰ آذرماه ۹۹ تشدید می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار