رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: کم تحرکی ملی در ۱۰ سال اخیر ۲۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در مشهد گفت: رشد کم تحرکی در سال ۸۶ حدود ۳۱ درصد بود و در سال ۹۵ به ۵۶ درصد رسید، در این مدت کم تحرکی مردان از ۲۲ به ۴۶ درصد و در زنان از ۴۰ به ۶۳ درصد افزایش یافت.

او افزود: طبق آمار در سال ۹۱ حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور بین ۱۵ تا ۲۹ سال و جوان بودند که این میزان در سال آینده به ۲۱ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. جمعیت کشور رو به پیری است و اگر فکری به حال آن نکنیم با شرایط پیچیده روبرو می‌شویم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: پارسال در پایش فشار خون ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیش فشاری خون داشتند که نشان می‌دهد سبک زندگی مردم فعال نیست و در نتیجه بیشتر به بیماری‌های مختلف مبتلا می‌شوند.


بیشتر بخوانید


ملایی با اشاره به اینکه مساله اصلی در توسعه ورزش همگانی برگزاری هرچه بیشتر رویداد‌های ورزشی نیست بیان کرد: ما می‌توانیم هزاران رویداد برگزار کنیم در عین حال شاهد باشیم که شیوع کم تحرکی رو به افزایش است، اما هدف اصلی اصلاح رفتار مخاطب است.

او تصریح کرد: اصلاح رویکرد و استفاده از رویکرد‌های نوین در ورزش همگانی مطابق با شرایط دنیای پیشرفته امروز از ضرورت‌ها است و می‌توان با اصلاح رویکرد اثر بخشی ورزش همگانی را افزایش داد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه رویکرد فدراسیون ورزش همگان برای اجرای ماموریت سازمانی خود، رویکرد بازاریابی اجتماعی است تاکید کرد: سعی کردیم تا حد امکان همه استان‌ها را با این کلید واژه آشنا کنیم و با استفاده از استراتژی و اقدامات بازاریابی به سوی اصلاح زندگی مردم حرکت کنیم.

ملایی اظهار کرد: بازاریابی اجتماعی با تجاری تفاوت دارد. در بازاریابی تجاری کسب سود و سهم بیشتر به عنوان هدف است، اما در بازاریابی اجتماعی رساندن فایده و بهبود رفتار مخاطب در جامعه مورد نظراست. همچنین بازاریابی تجاری بوسیله بخش خصوصی انجام می‌شود، ولی بازاریابی اجتماعی توسط دولت‌ها و برای بهبود شرایط اجتماعی جامعه انجام می‌گیرد.

او افزود: سبک زندگی مردم و مکانیزه شدن زندگی در جهان که حاصل تمدن امروز است به سوی استفاده افراطی از تکنولوژی حرکت می‌کند و روزبه روز زندگی شهروندان به سوی کم تحرکی نهادینه می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: افزایش هزینه‌ها از دیگر عوامل کم تحرکی است. همچنین به هماهنگی و ارتباطات بین بخشی کمتر توجه کردیم و وزارت ورزش با وزارت آموزش و پرورش ارتباط ارگانیک ندارد. جامعه کارگری و نیرو‌های مسلح  هر کدام جداگانه فعالیت ورزشی خود را انجام می‌دهند که این عوامل باعث شده آنگونه که باید ورزش همگانی نهادینه نشود.

در این نشست، بخش آموزش فضای مجازی پایگاه اینترنتی هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی هم افتتاح شد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار