مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: مشترکان گاز طبیعی بخش خانگی و تجاری خراسان رضوی در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی شامل انفجار، آتش سوزی و مسمومیت زیرپوشش بیمه قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: بر اساس قانون بودجه امسال کشور، در قبوض گاز مشترکان خانگی شهری ماهیانه مبلغ دو هزار ریال، مشترکان روستایی هزار ریال، تجاری شهری ۱۰ هزار ریال و تجاری روستایی پنج هزار ریال به عنوان حق بیمه در نظر گرفته می‌شود.
 
او افزود: بر اساس قرارداد بین شرکت ملی گاز ایران و بیمه معلم امسال حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحد‌های مسکونی "مشترکان خانگی شهری و روستایی" در هر حادثه مبلغ چهار میلیارد و ۱۰ میلیون ریال است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: این مبلغ برای واحد‌های تجاری دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کارافتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه معلم به عنوان غرامت پرداخت می‌شود.

افتخاری در باره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکان بیان کرد: مشترکان گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشاء گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیرو‌های گازبان در روستا‌ها اطلاع دهند تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

او پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و تصریح کرد: بیمه معلم موظف است حداکثر تا ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تاکید کرد: مشترکان گاز طبیعی در خراسان رضوی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از این پوشش بیمه‌ای با شماره تلفن ۱۸۹۴ سامانه خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز  خراسان رضوی تماس بگیرند.

انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.