معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد در مورد علت گرانی مرغ در استان توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علیرضا افشار پور معاون امور بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت استان یزد گفت: مشکل اصلی در رابطه با گرانی قیمت مرغ، تامین نهاده است. البته بیماری کرونا و تحریم‌ها هم باعث تشدید این موضوع شده است.

او با اشاره به اینکه نیاز روزانه استان به مرغ ۷۰ تن است، خاطرنشان کرد: برای تولید هر کیلو گوشت مرغ ۲ تا ۲.۵ کیلوگرم نهاده دامی نیاز است.

افشارپور همچنین از توزیع ۲۵۰ تن مرغ منجمد در استان خبر داد و اظهار داشت: قیمت مرغ از اوایل هفته جاری ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان است و طبق نرخ مصوب کشوری است.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رابطه با قیمت مرغ با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

نادر سلیم معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد نیز، عامل ایجاد بازار پر متلاطم مرغ را انجام ندادن کلیات کار از سوی یک سازمان دانست.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد تولید استان به استان‌های هم جوار ارسال می‌شود تصریح کرد: استان‌های هم جوار نرخ‌های مصوب را کمتر رعایت می‌کنند و همین عامل باعث بالا رفتن قیمت مرغ در استان شده است.

سلیم با تاکید بر اینکه استان یزد نمی‌تواند صد در صد نهاده دامی را با ارز دولتی تأمین کند، افزود: میزان نهاده دامی اختصاص یافته به یزد ۱۰۰ هزار تن کمتر از نیاز استان است.

او همچنین از توزیع هفتگی ۸۰۰ تن گوشت مرغ گرم و منجمد در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: توزیع نهاده‌ها در سامانه سیستماتیک بازارگاه، عامل ترغیب مرغداران برای جوجه ریزی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.