رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند گفت: کشت گیاهان دارویی گلرنگ و بابونه در۲۳۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان نهاوند آغاز شد.

حسن قیاسوند، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان از کشت گیاهان دارویی در ۲۳۰ هکتار از عرصه‌های ملی این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای حفظ منابع  آب و خاک، طرح مشارکتی بذرپاشی گونه گیاه داروئی گلرنگ و بابونه با مشارکت جوامع محلی و بهره برداران در مناطق قشلاق، ولی اله و تازناب تاف آغاز شد.

او هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی بهره برداران محلی، کمک به افزایش پوشش گیاهی و بهبود وضعیت معیشتی مردم جوامع بومی و محلی منطقه عنوان کرد.

قیاسوند با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در راستای طرح مدیریت مشارکتی منابع طبیعی و توسعه طرح‌های منابع طبیعی اجرایی می‌شود، افزود: با توجه به اهداف مشخص‌شده اجرای این طرح در سال جهش تولید  تداوم خواهد داشت و کشت گیاهان دارویی ادامه دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نهاوند ظرفیت‌سازی برای کشت گیاهان دارویی و صنعتی در توسعه اقتصادی امری مهم است، تصریح کرد: بهره‌برداری از این اراضی علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش درآمد اقتصادی برای مردم بومی ومحلی و شاغلان این بخش را نیز به همراه دارد و افزایش درآمد برای بهره برداران محلی و کشاورزان از دیگر اهدافی است که در این‌گونه طرح‌ها دنبال می‌شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.