گیاه‌شناسان Kew Gardens یک توت فرنگی جدید که در فرودگاه هیترو پیدا شده را در زمره یکی از زشت‌ترین گیاهان قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زشت ترین ارکیده جهان، یک توت فرنگی عجیب و ناشناخته در فرودگاه هیترو و یک درختچه عجیب و غریب فلس دار در صدر لیست گونه‌های جدیدی قرار گرفتند که توسط دانشمندان در باغ گیاه شناسی سلطنتی در کیو و همکاران آن‌ها در سال ۲۰۲۰ نامگذاری شده است. محققان گفتند که ۱۵۶ گیاه و قارچ جدید تنوع شگفت‌انگیزی از گونه‌هایی که قبلا شناخته شده نبودند، پیدا کردند. یکی از این گیاهان، گیاه شکوه صبحگاهی است که طعم غده‌های بنفش شیرین آن را مردم محلی در پرو چشیده‌اند.


بیشتر بخوانید


گیاهی که به عنوان زشت ترین گونه گیاهی کشف شده در سال ۲۰۲۰ شناخته شده، در یک پارک ملی در ماداگاسکار پیدا شد و گل‌های آن به اندازه ۱۱ میلی‌متر قهوه‌ای، گوشتی و گروتسک است و احتمالا توسط مگس‌ها گرده افشانی می‌شود. دانشمندان گفتند که این ارکیده بیشتر اوقات در زیر سایه عمیق یک جنگل مرطوب در زیر زمین باقی می‌ماند و فقط برای گل دادن ظاهر می‌شود.

زشت‌ترین ارکیده جهان در میان کشفیات جدید گیاهان در سال ۲۰۲۰

مارتین چیک گفت: در یک سال دشوار، ادامه یافتن علوم گیاه‌شناسی و قارچ شناسی، با یک لیست پر از گونه‌های باورنکردنی تازه بسیار هیجان انگیز است. برخی از یافته‌های شگفت انگیز جدید وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و پتانسیل خاص خود برای بشریت هستند. وی گفت: با این حال واقعیت تلخی پیش روی ما است. خطر انقراض دو تا از هر پنج گیاه را تهدید می‌کنند. در انگلستان در سال ۲۰۲۰ شش مدل توت فرنگی جدید پیدا شد که همگی از یک تیره شناخته شده و در اطراف رشد درختان بلوط، راش و توس هستند. Cortinarius در امتداد رودخانه‌ای در مرز فرودگاه هیترو توسط اندی اورولوس، قارچ شناس کشف شد و به نام همسرش هیتر نامگذاری شد. سه نفر در اسکاتلند، یکی در برایتون و دیگری در جنگل در بارو این فورنس پیدا شد.

زشت‌ترین ارکیده جهان در میان کشفیات جدید گیاهان در سال ۲۰۲۰

عجیب ترین گونه جدید، یک درختچه کوتاه با برگ‌های پوسته پوسته عجیب و غریب است که در تشت‌های نمکی طبیعی بسیار گرم در نامیبیا رشد می‌کند. نام آن از کلمه یونانی tigani گرفته شده است که به معنی ماهیتابه است. تجزیه و تحلیل DNA نشان داد که این گیاه بخشی از کلم است، اما نشان‌دهنده یک خانواده کاملا جدید است و چنین کشفیاتی نادر است. در میان ارکیده‌های جدید، ۱۹ گونه درخت از جزیره بهشتی گرمسیری گینه نو پیدا شدند که یکی از آن‌ها با گلهای نارنجی طلایی جلوه چشم نوازی دارد.

زشت‌ترین ارکیده جهان در میان کشفیات جدید گیاهان در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۸:۲۵ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
گیاهان در هر صورتی زیبا هستند چو طبیعت و عملکردشون زیبا است حتی زشت ترین گیاهان هم زیبا ترین هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
کجاش زشته !!!