مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه با اشاره به تجاوز آمریکا به خاک این کشور اظهار کرد: سوریه و منطقه از هر دو حزب حاکم در آمریکا، چه دموکرات و چه جمهوری خواه ضربه خورده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، بثینه شعبان، مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه طی گفت و گویی که با این شبکه داشت به تشریح جزئیات رایزنی‌های اخیر هیأت سوری با مقامات روسیه در مسکو و همچنین موضع دولت سوریه در قبال ایران، آمریکا و تحولات منطقه پرداخت.

وی در این راستا به موضوع سازش برخی کشور‌های عربی با اسرائیل که تحت نظارت واشنگتن صورت می‌گیرد پرداخت و اظهار کرد: ملت‌ها بسادگی می‌توانند برنامه‌های آمریکا را به ناکامی بکشانند. آن‌ها باید بدانند که برنامه ریزی ترامپ برای سرنوشت آن‌ها قابل تغییر است.

بثینه شعبان با تاکید بر اینکه آمریکا بدنبال مزدورانی است که گوش به فرمانش باشند، ادامه داد: آمریکا به خاک سوریه تجاوز کرده است و سوریه نیز از حاکمیت و استقلال خود عقب نشینی نمی‌کند.

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه تصریح کرد: هیچ کشور و یا فردی نمی‌تواند درباره دمشق و روابط آن با ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین تصمیم گیری کند.

وی در ادامه به دولت جدید آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن اشاره کرد و گفت: باید صبر کرد و سیاست‌های دولت جدید این کشور را دید، اما مسئله مهمی که در این میان مطرح است این است که، آمریکا باید از خاک سوریه عقب نشینی کند و از آن خارج شود.

بثینه شعبان با بیان این که منطقه از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات آمریکایی‌ها ضرر دیده و رنج کشیده است، گفت: ما انتظار زیادی از دولت جدید آمریکا نداریم.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه دمشق اظهار کرد: واشنگتن چطور می‌تواند قطعنامه‌های سازمان ملل در قبال سوریه را نقض کند و خاک آن را اشغال و نفت آن را به غارت ببرد.

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه در ادامه ضمن ارزیابی مثبت از سفر هیأت سوری به مسکو، اظهار کرد: همه مسائل موجود در نشست چهار ساعته این هیأت با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خوشبختانه یک دیدگاه مشترک درباره اوضاع وجود داشت.

وی تصریح کرد: دیدگاه‌های موجود میان دمشق و مسکو کاملا منطبق با یکدیگر است و از سوی دیگر نیز متحد روسی در هر زمینه ممکن فعالیت می‌کند تا تحریم‌ها علیه سوریه را رفع کند.

بثینه شعبان ضمن تاکید بر حمایت‌های مسکو برای بازسازی سوریه گفت: امیدواریم سایرکشور‌ها اعم از عربی و غیرعربی نیز در بازسازی سوریه شرکت کنند.

مشاور ویژه رئیس جمهور سوریه ادامه داد: حتی کشوری همانند روسیه که جزء متحدان ما محسوب می‌شود هم نمی‌تواند از دمشق بخواهد که ایران یا حزب الله را از خاک سوریه بیرون کنیم.

وی با اشاره به انتخابات آتی در سوریه گفت: فشار‌های آمریکا و اروپا در این انتخابات بی تاثیر است و روسیه نیز درباره این موضوع موضعی ندارد.

بثینه شعبان به عقب نشینی نظامیان ترکیه در شمال سوریه اشاره کرد و گفت: دمشق انتظار دارد تا ترکیه به این عقب نشینی‌ها ادامه دهد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار