رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: به شدت مخالف دید و بازدید در شب یلدا هستیم چراکه ممکن است به بیماری و بستری شدن ختم شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمحمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طی هفته‌های اخیر روند بیماری و شیوع کرونا نزولی بوده است و نسبتا وضعیت مناسبی داریم، اما این وضعیت شکننده است و به شدت مخالف دید و بازدید در شب یلدا هستیم، زیرا می‌تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است به بیماری و بستری شدن ختم شود.

او افزود: در حال حاضر نگرانی ما در مورد شب یلدا بوده چراکه برای ایرانیان شب عزیز، مراسم آن در حد یک عید برگزار می‌شود، اما در شرایط کرونایی، برگزاری این دورهمی خطرناک است.

علوی با بیان اینکه حضور تعداد زیادی از افراد در یک فضای بسته موجب می‌شود انتقال عفونت به شدت رواج پیدا کند، تصریح کرد: امسال به هیچ وجه نباید مراسم شب یلدا برگزار شود. اگر قرار است مراسمی برگزار شود، باید تنها همان جمعیت همیشگی یک خانواده که زیر یک سقف زندگی می‌کنند شب یلدا را دور هم بگذرانند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد: مردم اگر می‌خواهند در این شب، دیگر اعضای خانواده و اقوام را در کنار خود داشته باشند، می‌توانند از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند و حضور در منازل پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در شب یلدا می‌تواند این افراد را به شدت در معرض خطر قرار دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.