مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعتبار هزینه شده برای ساخت ۳۰ باب مدرسه در استان کرمانشاه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اعتبار هزینه شده برای ساخت ۳۰ باب مدرسه در استان کرمانشاه را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : کار ساخت این مدارس با مشارکت خیران در قالب موسسات، انجمن‌ها، ارگان‌های دولتی و یا بنیاد‌های خیریه در دست اجراست.

او با بیان اینکه خیران استان کرمانشاه امسال در ساخت ۵۸ مدرسه مشارکت دارند، گفت : اعتبار تعهد شده‌ی خیران برای اجرای این طرح‌ها ۳۱ میلیارد تومان است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه افزود: ۴۰۰ خیر در استان در زمینه مدرسه سازی مشارکت دارند.

نظری به اجرای طرح آجر به آجر در سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد و افزود: با وجود مشکلات اقتصادی تا کنون ۱۲ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه در این پویش مشارکت داشته اند و از محل کمک‌های خُرد مردمی تا کنون ۶۰ میلیون تومان جمع آوری شده است.

او ادامه داد: هزینه‌ی ساخت مدرسه در طرح آجر به آجر مشارکتی است و با تامین اعتبار ۵۰ درصد هزینه‌ی احداث مدرسه، ۵۰ درصد باقیمانده هم از محل اعتبارات دولتی تامین می‌شود.

نظری گفت: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از ابتدای امسال در قالب نظام سند تحول بنیادین طرح آجر به آجر را برای جذب مشارکت‌های مردم و با هدف رفع نیاز‌های فضا‌های آموزشی، مقاوم سازی و تهیه تجهیزات آموزشی اجرا کرده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.