مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان از پلمب ۴۶ واحد متخلف بهداشتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، لیدا رفعتی، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: واحد‌های متخلف شامل ۲۲ سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۱۴ نانوایی و ۱۰ رستوران در استان همدان به علت بی اعتنایی به شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغ شده تعطیل شد.

او افزود: همچنین در یک هفته گذشته ۳۹۶ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی استان معرفی شدند که بیشترین آن‌ها شامل ۱۳۰ واحد صنعتی، ۱۲۴ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۷۷ نانوایی و ۲۳ رستوران است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۱۳۸ بازرسی از این واحد‌ها صورت گرفته است.

رفعتی ادامه داد: میانگین رعایت شیوه نامه‌های بهداشت فردی ۸۵ درصد بوده و کمترین میزان رعایت بهداشت فردی متعلق به جایگاه‌های سوخت استان با ۶۹ درصد است.

او عنوان کرد: استفاده از ماسک از سوی خدمات دهندگان رو به افزایش بوده و به میانگین ۸۵ درصد رسیده است با این وجود در بخش کشاورزی و دامپروری این آمار ۵۵ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان گفت: میانگین استفاده از ماسک توسط خدمات گیرندگان نیز ۸۱ درصد بوده است و شرایط در پاساژها، جایگاه‌های سوخت، اماکن متبرکه، مساجد و سوپر مارکت و خواروبار فروشی مطلوب نیست.

رفعتی درباره فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: میزان رعایت این مولفه ۷۹ درصد است و پایانه مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد، پلیس +۱۰ با ۵۵ درصد، مراکز شماره گذاری و معاینه فنی با ۶۷ درصد، جایگاه‌های سوخت با ۶۹ درصد و دفاتر پیشخوان با ۷۰ درصد کمترین میزان توجه به پروتکل فاصله‌گذاری اجتماعی را دارند.

استان همدان هم اینک در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.