استقبال بسیار اندک کشاورزان مازندرانی از کشاورز کارت

۶۴ کشاورز مازندرانی تا هفته قبل موفق شدند کشاورز کارت دریافت کنند.

مجید سلطانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: تغییر ارز برای تأمین کود فسفاته خارجی از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی سبب افزایش ۴ تا ۵ برابری قیمت این کود‌ها شده است.

او افزود: به منظور تامین منابع مالی برای تهیه کود مورد نیاز کشاورزان، تفاهم نامه‌ای بین بانک کشاورزی، شرکت خدمات حمایتی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد و مقرر شد کشاورز کارت با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه به ازای هر هکتار دو میلیون تومان و تا سقف ۲۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ درصد و یک سال تنفس در کشاورز کارت کشاورزان شارژ می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه کشاورز کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان شارژ می‌شود و در فروشگاه‌های دیگر قابل استفاده نیست، افزود:  متاسفانه  فقط ۶۴ کشاورز مازندرانی تا هفته قبل موفق شدند کشاورز کارت دریافت کنند.

او گفت: شرکت خدمات حمایتی باید کارگزار فروش سم و کود را معرفی می‌کرد که این کار انجام شده است و جهاد کشاورزی نیز باید لیست کشاورزانی که تمایل به استفاده از کشاورز کارت را دارند به بانک کشاورزی معرفی می‌کرد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با بیان اینکه استفاده از کود فسفاته برای افزایش تولید محصولات کشاورزی ضروری است، افزود: سهمیه ابلاغی برای مازندران در بخش کود‌های فسفاته و پتاسه ۵۰ هزار تن است که با توجه به افزایش شدید قیمت این محصول، کشاورزان تاکنون فقط ۵ هزار تن خریداری کردند.

سلطانی افزود: اگر کود‌های فسفاته و پتاسه در سال زراعی جدید به اندازه کافی استفاده نشود حتما استان با کاهش تولید محصولات کشاورزی مواجه خواهد شد.

او با بیان اینکه در تامین کود‌های ازته مشکلی در استان وجود ندارد، گفت: سهمیه مازندران در این بخش ۹۸ هزار تن بود که از اول فروردین ماه امسال تاکنون ۷۴ هزار تن تامین و توزیع شد و ۲۴ هزار تن دیگر نیز تا سه ماه آینده وارد استان می‌شود.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.