رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان از توسعه فعالیت جسمانی میان دانش آموزان در راستای طرح ملی کنترل وزن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا زهری، رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان از توسعه ورزش‌های همگانی میان دانش آموزان استان خبر داد و گفت: مشکل امروز ما این است که جایگاه ورزش به حد کافی میان مردم معرفی نشده و لازم است که به اهمیت آن بیشتر ازقبل پرداخته شود.

او افزود:هرچقدر به فعالیت جسمانی و ورزش اهمیت بیشتری دهیم، جامعه به جای درمان محوری به سوی سلامت محوری سوق پیدا می کند و از هزینه‌های هنگفت درمان نیز کاسته می شود.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان با بیان اینکه برای معرفی هرچه بیشتر ورزش‌های همگانی دراستان ، نیازمند کمک رسانه‌های مختلف استان از جمله صداسیما هستیم ، افزود: با تمرکز و تبلیغات بیشتر در زمینه فواید ورزش و فعالیت جسمانی، مخصوصا در این روز‌های بحران کرونا وخطرات چاقی و بیماری‌های ناشی از آن باید با همکاری یکدیگر، تحرک و پویایی ، ورزش‌های همگانی را در سراسر استان به بهترین نحو گسترش دهیم.

زهری، باتاکید براهمیت ورزش برای همه اقشار جامعه، گفت: دانش آموزان نیز امروز باتوجه به تعطیلی مدارس یکی از مهمترین جامعه هدفی هستند که ما قصد داریم باهمکاری پژوهشکده تربیت بدنی وسلامت، ورزش و تحرک را میان دانش آموزان استان بسط و گسترش دهیم.

او افزود: دراین راستا کمیته دانش آموزی هیات ورزش‌های همگانی گیلان و دیگر کمیته‌های متناظر آماده هرگونه همکاری درزمینه هستند.

در ادامه امیر سراجی، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش گیلان گفت: با فرهنگ سازی میان خانواده‌ها و دانش آموزان می توانیم اهمیت ورزش در ارتقا سلامت روح و جسم را پررنگ‌تر کنیم.

او افزود: یکی از دغدغه‌های ما ارتباط نزدیک دانش آموزان باورزش‌های همگانی و کاهش معضل چاقی و اضافه وزن میان  آنان است؛ بنابراین بااین همکاری می توانیم تاحدقابل توجهی دراین مسیر موفق عمل کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش وپرورش گیلان گفت: در طرح ملی کنترل وزن وچاقی بارویکرد تغییر سبک زندگی دانش آموزان توانسیم بستری فراهم کنیم تا دانش آموزان با اهمیت ورزش وفعالیت جسمانی بیشتر آشناشوند.

سراجی تصریح کرد:باهمکاری هیات ورزش‌های همگانی استان، مامی توانیم طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در حوزه ورزش دانش آموزی گسترش دهیم.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.