معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: روند ساخت مرکز تخصصی بازیافت و مدیریت پسماند در مکانی که محدوده آن مورد بررسی و مطالعات علمی و تخصصی قرار گرفته است، مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سیدکمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:موضوع مدیریت پسماند همچون دیگر مباحث زیست محیطی یک موضوع فرابخشی است و لازم است همه دستگاه‌های عضو این کارگروه با نگاه فرابخشی و وسع نظر به اصول آن پایبند باشند.

او افزود: کلیات اجرای طرح در محل پیشنهادی که در محور مواصلاتی بجستان-بردسکن قرار داد به عنوان مصوبه این نشست مورد تأیید کارگروه است.

بیشتر بخوانید


این مقام مسئول با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و کاهش آسیب‌های وارده بر آن اولویت است ادامه داد: لازم است در مطالعات تکمیلی همه مخاطرات زیست محیطی احتمالی و برنامه اجرایی این پروژه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

میر جعفریان بیان کرد:پسماند‌های عادی استان باید به صورت منطقه‌ای برای شهرستان‌هایی که از شرایط جغرافیایی، محیطی و فرهنگی مشابهی برخوردارند مدیریت شوند. دراین خصوص باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌های موجود در شهرداری‌ها و بخش خصوصی به عمل آورد.

او همچنین از مهلت دوهفته‌ای برای دریافت پاسخ استعلام‌های دستگاه‌های متولی و عضو کارگروه درخصوص اجرای این پروژه خبر داد و تصریح کرد:تهدید پسماند باید به یک فرصت درمنطقه تبدیل شود که با فراوری مطلوب و مدیریت اصولی پسماند‌ها در مبدأ ضمن کاهش هزینه‌های مترتب بر آن، حداکثر ارزش افزوده را از این موضوع داشته باشیم.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.