نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد.

وجودبیش از ۲ میلیون خانه خالی در کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احمد رضا فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در خصوص مشکل مسکن و گرانی بیان کرد: تصویب مالیات بر خانه‌های خالی که هم اکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد، از اقدامات مجلس برای مهار گرانی مسکن است و مجلس با اجرای این طرح و اجرای زمان بندی برای خانه‌های خالی جریمه قرار داده است.

او با اشاره به اینکه ۱۶ درصد مشکلات مردم مربوط به تحریم است و بقیه مشکلات مختلف مردم مربوط به سوء مدیریت داخلی است، افزود: در کنار بسیاری از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، بسیاری از طرح‌های کشور رشد خوبی داشته است.

نماینده مردم همدان و فامنین با بیان اینکه هدف ما رفع مشکلات مردم است، اظهار داشت: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب مشکلات اقتصادی کشور راه حل بیرونی ندارد و مربوط به داخل کشور است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح تامین مسکن که ۱۸ وزارت خانه را درگیر کرده است، اضافه کرد: در این طرح زمین رایگان همراه با تسهیلات ارزان قیمت برای متقاضیان مسکن درنظر گرفته می شود.

این مسئول گفت: موضوع کاهش ۵۰ درصدی تعرفه بنگاه‌های نیز در حال بررسی است و متاسفانه در این مدت که قیمت مسکن افزایش یافته است شاهد رشد بنگاه‌های املاک بوده ایم.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: به علت عدم وجود کارشناسی برای قیمت خانه و عدم نظارت بر قیمت خانه‌ها شاهد افزایش بیش از حد گرانی مسکن شده ایم.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: تورم ، گرانی مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.